ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

8:51 | اکتبر24 تهران

ایران طولانی ترين غارجهان غارنمکدان در قشم را پاکسازی کرد

تاریخ: 02:08, 05-10-2015.

تهران. دوشنبه، 5 اکتبر 2015 میلادی برابر با 13 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ورزشکاران و طبیعت دوستان هرمزگانی محوطه غار نمکدان قشم طولانی ترین غار جهان را پاکسازی کردند.
بنا بر این گزارش، رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان قشم گفت: این همایش بعد از ظهر شنبه برای نخستین بار و با هدف فرهنگ سازی در زمینه غارنوردی و طبیعت گردی برگزار شد.
محمد سعید موسایی باغستانی افزود: حفظ طبیعت و جلوگیری از آلودگی های محیط زیست و معرفی این غار برای ثبت جهانی از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.
وی گفت: در این همایش صد و70 نفر از طبیعت دوستان، دوچرخه سواران، کوهنوردان و دوستداران محیط زیست حضور داشتند و در آن محوطه غار تا ورودی غار شماره سه نمکدان پاکسازی شد.
غارنمکدان قشم باشش‌هزار و 580 متر طولانی ترین غار نمکدان جهان است.
هم کنون به علت ثبت نشدن این غار در فهرست جهانی،غار "سدام" در سرزمین های اشغالی فلسطین با پنج‌هزار و 400 متر طول یعنی حدود هزار متر کوچکتر از غار نمکدان قشم ، عنوان نخستین غار طولانی جهان را به خود اختصاص داده است.
وجود دو پدیده مخروط افکنه، کانال های مارپیچ رودخانه ای، قندیل های نمکی با طول سه متر، دریاچه نمکی به عمق یک متر، جوشش دایمی جریان آب زیرزمینی و گردش درمانی از ویژگی های این غار زیبا در قشم است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: