ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:31 | جولای02 تهران

کشف سابقه سکونت 40 هزار ساله انسان درمنطقه کاشان ایران

تاریخ: 04:32, 30-10-2015.

تهران. جمعه، 30 اکتبر 2015 میلادی برابر با 8 آبان 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، در کاوش های باستان شناسی محقق ایرانی، سابقه سکونت 40 هزار ساله انسان درمنطقه کاشان کشف شد.
بنا بر این گزارش، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری شهرستان کاشان ایران گفت: فریدون بیگلری مدیر بخش پارینه سنگی موزه ملی در فصل هایی از کاوش دراین منطقه با بررسی نمونه هایی از ابزار سنگی محوطه تاریخی پارینه سنگی میانه دشت کاشان به سابقه سکونت انسان در فلات مرکزی ایران و منطقه کاشان به بیش از 40 هزار سال قبل دست یافته است.
جاوری افزود: به استناد این یافته های باستان شناسی بهمن تا اسفند امسال برنامه کاوش یک ماهه کاوش دراین منطقه پیشنهاد شده است.
وی گفت: بی شک منطقه کاشان در شمال فلات مرکزی ایران محدوده ای وسیع جغرافیایی شامل شهرستان های کاشان، نطنز و آران و بیدگل است که در این مجموعه بزرگ بر اساس یافته های باستان شناسی انسان، زندگی اجتماعی خود را از 40 هزار سال قبل آغاز کرده و از آن زمان تا کنون زندگی اجتماعی انسان تداوم یافته است.
جاوری افزود: تعدد محوطه های باستان شناسی و پراکندگی آنها در دوره های مختلف پیش از تاریخ و پس از آن و حتی تا دوران اسلامی همچون محوطه باستانی سیلک و اریسمان و مناطقی همچون ویگل آران و بیدگل نشان دهنده ادوار درخشان حضور انسان در این مناطق است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: