ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:08 | مه12 تهران

استقبال سازمان تجارت جهانی از پيوستن ايران به این سازمان

تاریخ: 10:54, 01-10-2015.

تهران. پنج شنبه، 1 اکتبر 2015 میلادی برابر با 9 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، روبرتو آزودو،  مدیر کل سازمان تجارت جهانی روز چهارشنبه اعلام کرد ایران می تواند به این سازمان بپیوندد. وی افزود این در حالی است که اخیراً هیچ گونه تماسی از تهران در خصوص این موضوع دریافت نکرده است.
بنا بر این گزارش، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک وی در ادامه گفت: تا زمانی که همه اعضای سازمان تجارت جهانی از پیوستن ایران به این سازمان حمایت می کنند، این سازمان نیز آمادگی پذیرش ایران را خواهد داشت.
ایران نخستین بار تقاضای عضویت در سازمان تجارت جهانی را در سال 1996 مطرح کرد، اما مخالفت های آمریکا با این موضوع مانع از ورود این کشور به سازمان مذکور شد.
آزودو، در این باره گفت: سازمان تجارت جهانی یک مجمع باز است. هر کشوری که بخواهد به این سازمان بپیوندد، مورد استقبال قرار می گیرد. سپس برای عضویت این کشورها در سازمان تجارت جهانی، باید با سایر اعضای این سازمان در این باره مذاکره شود. وی افزود اخیراً هیچ گونه ارتباطی را از تهران درباره این موضوع دریافت نکرده است.
ایران در ماه ژوئیه با کشورهای روسیه، آمریکا، فرانسه، انگلیس، چین و آلمان در خصوص محدود کردن فعالیت های هسته ای خود در ازای بهره مندی از لغو تحریم ها توافق کرد. بدین ترتیب این امکان وجود دارد که ایران، به سازمان تجارت جهانی بپیوندد. این سازمان در حال حاضر 161 عضو دارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: