ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:38 | اکتبر05 تهران

ایران از عربستان خواست مسئوليت فاجعه منا را بپذيرد

تاریخ: 05:00, 30-09-2015.

تهران. چهارشنبه، 30 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 8 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به مسئولان عربستان توصیه کرد مسئولیت فاجعه منا را بپذیرند و از کشورهای اسلامی عذرخواهی کنند.
بنا بر این گزارش، به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، مرضیه افخم اظهارات عادل جبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی در مصاحبه با شبکه العربیه را غیرسازنده توصیف کرد و با تأکید مجدد بر ضعف مدیریت و بی‌تدبیری مسئولان عربستان در فاجعه منا گفت: اظهارات شاهدان و مجروحان این حادثه ابعاد تأسف‌باری از بی‌توجهی کارگزاران حج عربستان به حجاج بیت‌الله‌الحرام را برملا کرده است و توصیه می‌کنیم عربستان مسئولیت این فاجعه را بپذیرد و از کشورهای اسلامی عذرخواهی کند.
وی افزود: لجاجت و فرافکنی و شانه خالی کردن از بار مسئولیت سنگین جان باختن چند هزار زائر بیت‌الله‌الحرام وجهه عربستان را در دنیا بیش از پیش مخدوش می‌کند.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: در حال حاضر شناسایی و تعیین وضع یکایک حجاج مفقود ایرانی در منا در اولویت برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و عربستان به عنوان کشور میزبان حجاج باید همکاری همه‌جانبه را در این خصوص انجام دهد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: