اعلام آمادگی ایران برای اجرای هر طرحی به نفع ملل سوريه، عراق و يمن

تاریخ: 02:11, 30-09-2015.

تهران. چهارشنبه، 30 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 8 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس جمهور ایران گفت: در همه دیدارهای مهم در سازمان ملل متحد گفتم اگر طرحی به نفع ملل سوریه، عراق و یمن باشد آمادگی داریم هر کمکی انجام دهیم.
بنا بر این گزارش، دکتر حسن روحانی پس از بازگشت از نیویورک در ادامه سخنانش در فرودگاه مهرآباد تهران افزود: امروز کشورمان در نقطه بسیار مناسبی قرار دارد که نباید به آن مغرور شویم اما باید از آن به خوبی به نفع ملت ایران و توسعه منطقه استفاده شود.
وی گفت: اگر حتی یک ساعت خونریزی در سوریه قطع شود وظیفه ماست که این کار را انجام دهیم و موظفیم که از ریخته شدن خون حتی یک مسلمان جلوگیری کنیم.
رئیس جمهور تصریح کرد: اگر بدانیم امنیت برای مردم عراق ، سوریه و یمن برقرار می شود حاضرم با هر کس و در هرکجا گفتگو کنم به شرط آنکه نتیجه اش امنیت و حفظ جان مردم این کشورها باشد.
روحانی با اشاره به آواره شدن بسیاری از مردم سوریه پشت دروازه های اروپا آن را در شان جهان اسلام ندانست و افزود: هر کاری که برای رفع این مشکلات لازم باشد باید انجام دهیم .

به اشتراک گذاشتن اخبار: