توافق ایران و ایالت بلوچستان برای گسترش تعاملات تجاری

تاریخ: 15:35, 04-10-2018.


تهران. 4 اکتبر 2018 میلادی برابر با 12 مهرماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
مهدی هنردوست سفیرجمهوری اسلامی ایران درجمهوری اسلامی پاکستان ضمن انجام یک سفردرایالت بلوچستان و شهرکویته مرکزاین ایالت، با جام کمال خان سروزیر ایالت بلوچستان، جمعی ازعلمای دینی و اعضای اتاق بازرگانی کویته دیدار و گفت و گو کرد.
سفیرایرانی و سروزیر بلوچستانی دراین نشست به هدف گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی بین دو کشورهمسایه ازجمله ایالت بلوچستان برتبادل هیات های پارلمانی، تقویت همکاری های آموزشی، روابط فرهنگی و سنتی و افزایش تجارت توافق کردند  
سفیرایران در پاکستان در این دیدار با بیان عزم کشورش برای تقویت روابط با پاکستان به عنوان کشور همسایه، گفت: دولت ایران خواهان تکمیل سریعتر توافق خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان موسوم به «خط لوله صلح» است.
وی با تاکید براتصال بانکی بین ایالت بلوچستان پاکستان و استان سیستان و بلوچستان ایران گفت: نشست کمیته تجارت مرزی پاکستان و ایران با هدف بررسی مسائل تجاری بین دو کشور در ماه جاری برگزار خواهد شد.
هنردوست همچنین با بیان اینکه میزان تجارت دوجانبه بین پاکستان و ایران در حال حاضر به مرز یک میلیارد و 300 میلیون دلار رسیده است، گفت: با توجه به ظرفیت های موجود ما به دنبال افزایش این حجم از تجارت دوجانبه هستیم.
جام کمال خان سروزیر ایالت بلوچستان دراین دیدار با تمجید از تلاش های ایران برای افزایش تجارت با پاکستان گفت: این ایالت، سرشارازمنابع طبیعی بوده و با همکاری مشترک می توانیم نفوذ اقتصادی خود را در جهان تقویت دهیم.
در این دیدار همچنین موضوعاتی در مورد تسهیلات ارائه شده از سوی دولت محلی ایالت بلوچستان به زائران و اتصال بندر گوادرپاکستان و بندرچابهارایران از طریق خط ریلی و جاده مورد تبادل نظر قرار گرفت

به اشتراک گذاشتن اخبار: