ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

23:28 | مه17 تهران

ایران برای خريد هواپيما با برزيل، فرانسه و کانادا مذاکره می کند

تاریخ: 07:42, 28-09-2015.

تهران. دوشنبه، 28 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 6 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ایران درباره انتشار خبر خرید سوپر جت‌های سوخو 100 در یکی از رسانه‌های روسیه گفت: باید قبل از خرید هر نوع هواپیما، استاندارد پرواز و انطباق هواپیما با فرودگاه‌های کشور و سایر عوامل بررسی شود و برای خرید هواپیماهای 100 نفره با برزیل، فرانسه و کانادا مذاکره می کنیم.
بنا بر این گزارش، علی عابدزاده در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ایران با بیان اینکه نوع هواپیما پیش از خرید شرکت‌های هواپیمایی باید به تایید سازمان هواپیمایی کشوری برسد، اظهار داشت: تمام هواپیماهای دنیا به گونه‌ای طراحی و ساخته می‌شوند که قابل بهره‌برداری باشد اما لزوماً همه هواپیماها با توجه به محدودیت‌های فرودگاهی قابلیت عملیاتی شدن در هر کشور را ندارند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه قرارداد خرید هواپیما باید میان شرکت های هواپیمایی به عنوان بهره‌بردار و شرکت سازنده بسته شود به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: تنها شرکت‌های هواپیمایی مسئول خرید یا اجاره هواپیما هستند.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا خرید سوپر جت‌های سوخو 100 تأیید می‌شود؟ ادامه داد: باید قبل از خرید هر نوع هواپیما استاندارد پرواز و انطباق هواپیما با فرودگاه‌های کشور و سایر عوامل مورد بررسی قرار گیرد بنابراین هیچ هواپیمایی بدون مجوز و ارزیابی سازمان هواپیمایی کشوری وارد کشور نمی‌شود. علاوه بر این باید به پشتیبانی‌های مهندسی نوع هواپیماهایی که به کشور وارد می‌شود ، توجه کرد. ضمن آنکه یکی از موضوعات مهم در عملیاتی بودن هواپیماها، تداوم پرواز و عملیاتی بودن هواپیما برای 20 سال آینده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مهمترین اولویت سازمان هواپیمایی ایمنی پرواز برای مسافران است و قطعاً این اطمینان داده می‌شود که سازمان هواپیمایی کشوری به دنبال استاندارد پرواز هواپیماهایی که خریداری می‌شوند خواهد بود.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه ورود هواپیماهای100 نفره نیز در دستور کار قرار دارد، تاکید کرد: با برزیل ، فرانسه و کانادا مذاکراتی صورت گرفته است. البته هر کشوری پیشنهاد بهتری در حوزه فروش هواپیما به ایران داشته باشد با آنها وارد مذاکره خواهیم شد و بر اساس شرایط و ضوابط برای تقویت ناوگان گام بر می‌داریم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: