ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

7:18 | مه21 تهران

رایزنی لهستان برای تاسيس بيمارستان قلب در تهران

تاریخ: 05:27, 28-09-2015.

تهران. دوشنبه، 28 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 6 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد لهستان با حضور در وزارت بهداشت با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران دیدار کرد.
بنا بر این گزارش، آقای پیه خوچینسکی در این دیدار که هیئت بلندپایه اقتصادی، سیاسی و پزشکی نیز همراه وی بود خواستار انتقال تجربیات بین ایران و لهستان و نیز ساخت بیمارستان قلب در تهران شد.
معاون نخست وزیر لهستان همچنین با ابراز همدردی با خانواده‌های جانباختگان فاجعه منا گفت: ایران 120 هزار پناهنده لهستانی را در خود جای داده است و ما همواره مدیون ایران هستیم چرا که ایران هیچ وقت به تقسیم لهستان راضی نبود.
وزیر اقتصاد لهستان افزود: ما برای داروسازی و فعالیت پزشکی ایران ارزش قائلیم و می دانیم که ایران در زمینه آموزش پزشکی هم حرفه ای است بنابراین می توانیم تبادل تجربیات داشته باشیم.
معاون نخست وزیر لهستان با ابراز خوشحالی از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 گفت: ما در زمینه جراحی قلب باز و ایمپلنت ها و نیز تجهیزات پزشکی تجربیات خوبی داریم که می توانیم در اختیار ایران بگذاریم.
خوچینسکی ابراز امیدواری کرد: از این پس بیشتر به ایران بیاید و ایران و لهستان به طور عملی همکاری های بیشتری داشته باشند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: