ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

0:25 | مه18 تهران

روحانی خواستار آزادی تعدادی از زندانیان ايرانی در آمريکا شد

تاریخ: 01:15, 28-09-2015.

تهران. دوشنبه، 28 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 6 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی اختصاصی با کریستین امانپور که سی ان ان بخش هایی از آن را پخش کرد گفت آمریکا باید شهروندان ایرانی را که به اتهام نقض تحریم های مرتبط با برنامه هسته ای ایران زندانی شده اند، آزاد کند.
بنا بر این گزارش، روحانی درباره بازداشت برخی از شهروندان ایرانی آمریکایی در ایران، از جمله جیسون رضائیان که امان پور از وی به عنوان همکار یاد کرد گفت زندانی شدن این افراد ربطی به مذاکرات هسته ای و توافق به دست آمده ندارد. من این سئوال را دارم، شماری از ایرانیان هستند که در نتیجه فعالیت های مرتبط با صنایع هسته ای در ایران، در آمریکا زندانی هستند. امروز سازمان ملل براساس قطعنامه 2231 موافقت کرده است که این تحریم ها را بردارد.
وی ادامه داد زمانی که این تحریم ها برداشته شده اند، چرا این افراد همچنان باید در زندان باشند؟ آنها باید آزاد شوند. اگر آمریکایی ها گام های مناسب را بردارند و آنان را آزاد کنند، قطعاً فضای مناسب و شرایط صحیح برای ما ایجاد می شود تا هر کاری که در توان داریم برای آزادی هر چه سریعتر آمریکایی های بازداشت شده در ایران به کار گیریم.
امانپور بعد از پخش این بخش از مصاحبه مدعی شد همانطور که دیدید، وی (روحانی) به شکلی صحبت از مبادله زندانیان کرده است که باید دید مساله چطور پیش می رود. خانواده این آمریکایی ها از جمله خانواده رضاییان همچنان در تلاش هستند تا عزیزانشان را بازگردانند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: