ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

14:27 | آوریل29 تهران

پرواز اختصاصی ایران برای انتقال اجساد جان باختگان حادثه منا

تاریخ: 06:55, 25-09-2015.

تهران. جمعه، 25 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 3 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون عربی افریقایی وزارت امورخارجه ایران گفت: در پی حادثه منا و کشته و مجروح شدن تعدادی از زائران ایرانی، به دستور رئیس جمهور و وزیر امورخارجه آن کشور بلافاصله ستاد ویژه ای برای اجرای تدابیر لازم در وزارت امورخارجه تشکیل شد.
بنا بر این گزارش، حسین امیرعبداللهیان در جمع خبرنگاران افزود: مسئولان ارشد مرتبط با این موضوع از جمله وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، جمعیت هلال احمر و مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر (هما ( در این ستاد حضور دارند .
وی گفت: نحوه انتقال سریع شهدای حادثه منا به کشور و هماهنگی با ستاد مشابهی که زیر نظر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و سازمان حج و زیارت در مکه تشکیل شده و انجام پشتیبانی های لازم مهمترین موضوعات مورد بحث در این ستاد است .
وی افزود : برای انتقال سریع مجروحان این حادثه به بیمارستانها، مقامات وزارت بهداشت عربستان سعودی باید اقدامات سریع و فوری به عمل اورند که در این زمینه هم هماهنگی های لازم با کاردار عربستان انجام شد .
امیرعبداللهیان گفت : تا ساعات آینده و در اولین فرصتی که مراحل قانونی برای انتقال اجساد کشته شدگان این حادثه در مکه مکرمه انجام شود، پرواز اختصاصی هواپیمایی هما به عربستان سعودی برای بازگرداندن پیکرهای این شهدای عزیز به میهن اسلامی انجام می شود .

به اشتراک گذاشتن اخبار: