ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

16:15 | آوریل29 تهران

اعلام آمادگی چين برای کمک به تقويت اقتصاد ايران

تاریخ: 05:07, 25-09-2015.

ب تهران. جمعه، 25 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 3 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، دولت چین روز پنج شنبه اعلام کرد یکی از مقامات بلندپایه این کشور پیشنهاد کرده است به ایران در ارتقاء فناوری بخش تولید برای تقویت اقتصاد این کشور کمک کند. این مقام گفت دو کشور شرکای خوبی هستند که با همکاری یکدیگر بسیاری از شرایط دشوار را پشت سر گذاشته اند.
بنا بر این گزارش، ژانگ یی، رئیس کمیسیون نظارت و اداره دارایی های دولتی، به عنوان فرستاده ویژه دولت چین، در چارچوب سفری سه روزه در ایران به سر می برد. این کمیسیون نهادی وزارتی است که مسئولیت نظارت مستقیم بر 112 شرکت خدماتی و صنعتی دولتی را بر عهده دارد.
این کمیسیون در بیانیه ای که در وبلاگ ویبو، منتشر شد، اعلام کرد ژانگ یی روز چهارشنبه با شرکت های ایرانی و چینی در تهران دیدار کرد. وی در این دیدار به ایرانی ها گفت چین بهترین شریک ایران در زمینه احداث تاسیسات زیربنایی و تولیدی است.
در این بیانیه آمده است: شرکت های چینی می توانند به طرف ایرانی کمک کنند تا سطح فناوری بخش تولید خود را افزایش دهند و این فناری را ارتقاء بخشد یا جایگزین فناوری جدید کند.
به موجب این بیانیه، چین پس از دهه ها توسعه و پیشرفت، در بخش تولید کاملاً قدرتمند است. علاوه بر این، همکاری چین و ایران دیرینه و پایدار است. دو کشور همکاری دوستانه ای دارند و با همکاری مشکلات را پشت سر گذاشته اند که امتیاز بزرگی محسوب می شود. چین مناسب ترین شریک برای توسعه اقتصادی است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: