ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:38 | آوریل29 تهران

ایران کاردار عربستان سعودی در تهران را احضار کرد

تاریخ: 03:10, 25-09-2015.

تهران. جمعه، 25 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 3 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، در پی جان باختن تعدادی از حجاج جمهوری اسلامی ایران درحادثه امروز منا، کاردار سفارت عربستان سعودی در تهران توسط معاون مدیر کل خلیج فارس به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به خاطر سوء مدیریت دستگاه های اجرایی عربستان به وی اعلام شد.
بنا بر این گزارش، به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه ایران، در این احضار از وی خواسته شد تا دولت عربستان در اسرع وقت همکاری های لازم را برای انتقال کشته شدگان به کشور و انتقال و درمان مجروحین در مراکز درمانی صورت دهد.  
معاون مدیر کل خلیج فارس همچنین با اشاره به تشکیل ستادی در وزارت امور خارجه ایران ابراز امیدواری کرد با تدبیر مسئولان حج عربستان زائران بیت الله الحرام در ادامه با امنیت و سلامت کامل اعمال حج خود را به اتمام برسانند.
کاردارعربستان نیز در این ملاقات ضمن ابراز تاسف از وقوع حادثه مذکور و تسلیت به دولت و خانواده های قربانیان تاکید کرد: دولت عربستان همکاری های لازم را با مسئولین ایرانی برای مدیریت حادثه انجام می دهد و تدابیر لازم را در این زمینه اتخاذ می کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: