ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

14:03 | مه18 تهران

ایران و دانمارک مشترکاً در ایران دارو تولید می کنند

تاریخ: 04:38, 23-09-2015.

تهران. چهارشنبه، 23 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 1 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس سازمان غذا و داروی ایران در مراسم امضای قرارداد ساخت کارخانه تولید دارو در ایران که توسط شرکت نوبونوردیسک با حضور وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل این شرکت و سفیر دانمارک در محل وزارت بهداشت در تهران برگزار شد در گفتگو با خبرنگاران گفت: در شرایط پس از تفاهم و توافق ایران و 1+5 ، شرکت های داروسازی، تجهیزات پزشکی و شرکت های بزرگ بین المللی که درحوزه سلامت فعالیت می کنند تمایل دارند که وارد بازار ایران شوند.
رئیس سازمان غذا و دارو افزود: در چارچوب این سیاست، نخستین شرکت غربی که ما اکنون وارد کننده داروهایش هستیم، تصمیم گرفته است که در ایران سرمایه گذاری کند.
دیناروند اضافه کرد: شرکت نوبونوردیسک یکی از ده شرکت نخست دنیا در داروسازی، قرار است برای ساخت کارخانه تولید داروی نسل جدید انسولین در ایران 70 میلیون یورو سرمایه گذاری کند.
وی با بیان اینکه کارخانه تولید داروی نسل جدید انسولین را این شرکت در ایران راه اندازی و تاسیس می کند گفت:‌ ایران یکی از پنج کشور تولید کننده این دارو توسط این شرکت خواهد بود.
دیناروند با بیان اینکه جذب سرمایه گذاری توسط دولت یکی از راه های حل معضلات اقتصادی کشور است، افزود: این نخستین سرمایه گذاری خارجی پس از توافق هسته ای است و مطمئناً ادامه پیدا می کند.
وی درباره مدت ساخت این کارخانه بدست شرکت دانمارکی گفت: یک دوره شش ماهه برای جایابی و طراحی وقت گذاشته ایم و این درحالیست که در سال 94 کلنگ زنی آن انجام می شود.
دیناروندافزود: دوره ساخت کارخانه تولید داروی نسل جدید انسولین دو ساله خواهد بود و بعد از آن برای اعتباربخشی، کنترل کیفیت، اعلام نظر و تایید سازمان غذا و دارو یک دوره ای خواهد بود و سپس فراورده های تولید داخل وارد بازار می شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: