ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

14:34 | مه18 تهران

ایران و چین در باره صنایع دریایی تفاهم نامه همکاری امضا کردند

تاریخ: 03:18, 23-09-2015.

تهران. چهارشنبه، 23 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 1 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری ایران و چین توسعه صنایع دریایی گفت: در قالب برنامه ۱۰ ساله راهبردی توسعه صنایع دریایی ایران، سرمایه گذاری های زیادی در زمینه ایجاد تاسیسات دریایی و ساخت شناورها انجام می شود.
بنا بر این گزارش، محمدرضا نعمت زاده در دیدار هیئت چینی با بیان اینکه موافقت نامه امروز منحصر به توسعه صنایع دریایی است افزود: اولویت ما برای همکاری در آینده سرمایه گذاری مشترک است و سیاست دولت ایران گسترش مناسبات با دیگر کشورها در همه زمینه ها به ویژه زمینه اقتصادی است. وی گفت: دوکشور بزرگ ایران و چین در بسیاری از زمینه ها می توانند همکاری خوبی داشته باشند و امروز تصمیم گرفتیم با شرکت های خارجی به ویژه چینی در این زمینه همکاری دراز مدت داشته باشیم.
نعمت زاده با اشاره به توافق اخیر هسته ای با کشورهای 1+5 و ابراز امیدواری از اینکه مناسبات ایران و چین نسبت به گذشته راهبردی و بلند مدت باشد، افزود: ما از تفاهم نامه دریایی حمایت کامل می کنیم و امیدواریم ایران در سایه این همکاری به مرکز تعمیراتی شناورهای دریایی در منطقه تبدیل شود.
وی گفت: علاوه بر تاسیسات درحال ساخت می توانیم همکاری و مشارکت در سایر حوزه ها داشته باشیم و امیدواریم با سفر آتی رئیس جمهور چین به ایران زمینه برای توافق جدی برای توسعه مناسبات فراهم شود.
رئیس هیات مدیره شرکت سی سی سی سی هم در این دیدار گفت: با شما کاملاً موافقم، ما نه فقط برای اجرای این طرح بلکه به عنوان شریک دائمی و برای حضور طولانی در ایران اینجا هستیم.
لیو چتائو با بیان اینکه شرکت ما هرگونه حمایت لازم را برای اجرای تفاهم نامه می کند، افزود: امیدواریم یک مرکز تعمیرات و ساخت شناور را با مشارکت هم در خلیج فارس ایجاد کنیم، ما می خواهیم در طرح های دیگر به عنوان سرمایه گذار و با روش های مختلف همکاری کنیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: