ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

14:03 | مه18 تهران

دولت هند خواستار سرمایه گذاری صنایع فولاد در ایران شد

تاریخ: 08:24, 23-09-2015.

تهران. چهارشنبه، 23 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 1 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزارت فولاد هند از تولید کنندگان این کشور خواست در ایران سرمایه گذاری کنند.
بنا بر این گزارش، به نقل از ایندین اکسپرس، وزارت فولاد هند از صنایع فولاد داخلی این کشور خواست در ایران سرمایه گذاری کنند.
این وزارتخانه اطمینان داد که ایران قول داده است در این خصوص همه نوع همکاری با شرکت های هندی داشته باشد.
مقامات ارشد وزارت فولاد با نمایندگان هفت شرکت فولاد دیدار کردند و به آنها گفتند که بعد از لغو تحریم ها علیه ایران فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در این کشور خواهد بود. به تولیدکنندگان اطلاع داده شد که دولت ایران خواستار سرمایه گذاری هند در پروژه های زیرساختی از جمله بنادر، خطوط راه آهن و بزرگراه هاست.
ایران به دنبال سرمایه گذاری هند برای توسعه شبکه راه آهن خود و حدود سه میلیون تن ریل های فولادی به منظور متصل کردن شهرهای بزرگ، مراکز صنعتی و بنادر خود است.
دولت هند از شرکت ملی تجارت خواسته است با همتای ایرانی خود به توافق برسد تا راه برای صادارت فولاد به ایران هموار شود.
نمایندگان شرکت های فولاد نیز گفتند که مشتاق سرمایه گذاری در ایران هستند چرا که این کشور یک بازار نوظهور محسوب می شود و به مقادیر زیادی فولاد نیاز دارد، اما آنها تاکید کردند که نیازهای مواد خام این شرکت ها باید تضمین شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: