ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:40 | مه18 تهران

ایران عزم جدی غرب را برای اجرای برجام خواستار شد

تاریخ: 01:57, 23-09-2015.

تهران. چهارشنبه، 23 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 1 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در بدو ورود به نیویورک خطاب به کشورهای 1+5  تاکید کرد: مردم ایران باید تغییر بنیادین در نحوه برخورد و نیز تقویت مبانی برجام را احساس کنند.
بنا بر این گزارش، محمد جواد ظریف که برای شرکت در هفتادمین اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل و نیز دیدارهای حاشیه ای با همتایان خود، عصر سه شنبه وارد نیویورک شد، در گفتگو با خبرنگاران درباره انتظارش از طرف مقابل در توافق هسته ای گفت: همواره گفته ایم که بخش مهم موضوع، خود نحوه اجرای برجام است.
وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: آنچه که در قطعنامه 2231 آمده، این است که تغییری بنیادین در نحوه برخورد صورت گرفته است و مردم ایران به ویژه این تغییر بنیادین را باید احساس کنند.
وی افزود: باید کشورهای غربی و کشورهای تحت تعامل جمهوری اسلامی ایران در سطح بین المللی با اقدامات و نحوه عملکرد خودشان، تقویت مبانی برجام را باعث شوند و ما در این جلسه درمورد روش هایی که این کار ممکن است صورت پذیر و امکان پذیر باشد، صحبت خواهیم کرد.
آقای ظریف تاکید کرد: مردم ایران خواهان مشاهده این تغییر هستند چون متاسفانه بی اعتمادی بسیاری در ایران در نتیجه رفتار کشورهای غربی، استفاده از استانداردهای دوگانه و ایجاد موانع غیرمنطقی در مسیر توسعه مردم ایران وجود دارد.
وی افزود: ما می خواهیم این وضعیت برداشته شود و می خواهیم عزم جدی و تمایل سیاسی از سوی کشورهای غربی درباره اجرای برجام را ببینیم و مهمتر از اجرای برجام، این است که نشان دهند که آنان نیز روابط متفاوتی را خواستارند که بر مبنای تحمیل نباشد، بلکه روابطی بر مبنای همکاری، اعتماد سازی و گفتگو ایجاد شود.
وزیر امور خارجه در ادامه تاکید کرد: ایران نشان داده است که آمادگی برای برقراری این قبیل روابط را دارد و همچنین نشان داده است که در برابر فشار و ارعاب ایستادگی خواهد کرد، در نتیجه در باز است و فرصت ها هم موجود و ما توافق مهمی را دارا هستیم که نقطه عطفی محسوب می شود و هم اکنون این به عهده شرکاء ما است که بر اساس همان توافقنامه اقدام نموده و به جلو حرکت نمایند.
خبرنگاری از آقای ظریف پرسید: شما تا چه اندازه نگران مطالبی هستید که از سوی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا بیان می شود و آیا این گفته ها بر توافق های آینده و یا اجرای برجام تاثیری خواهند داشت؟
وی پاسخ داد: ما بر این باوریم که متاسفانه برخی سیاست ها در حوزه های انتخاباتی آمریکا از مدت ها پیش و به طرق گوناگون متداول بوده و مهم است که دولت آمریکا و هر کسی که مسئولیت آن را بر عهده دارد، مسئولیت های جدی را برمبنای برجام تقبل کند و انتظار داریم هر دولتی در آمریکا به تعهداتی که دولت این کشور پذیرفته است، عمل کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: