ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

14:34 | مه18 تهران

استقبال ایران از سرمایه گذاری سرمایه گذاران لبنانی

تاریخ: 01:14, 23-09-2015.

تهران. چهارشنبه، 23 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 1 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت اعلام کرد آغوش ایران به روی سرمایه گذاران لبنانی باز است.
بنا بر این گزارش، شماری از اعضای انجمن روسای شرکت های لبنانی با سفیر ایران در لبنان دیدار کردند تا بخش هایی را که آنها در ایران می توانند سرمایه گذاری کنند شناسایی کنند.
محمد فتحعلی در این دیدار گفت بازرگانان دو کشور لبنان و ایران می توانند روابط اقتصادی و تجاری خود را افزایش دهند و این به نفع هر دوی آنهاست. وی افزود ما دست همکاری و دوستی خود به سوی بازرگانان لبنانی به ویژه فعالان بخش صنعت و تجارت دراز می کنیم. سفیر ایران در بیروت خاطر نشان کرد ایران آماده است در این مسیر دانش فنی خود را در اختیار لبنانی ها قرار دهد.
این دیپلمات ایرانی در بخش دیگر از سخنان خود افزود شرکت های ایرانی در سال های اخیر که تازه مورد تحریم هم بوده اند توانسته اند نزدیک به 40 میلیارد دلار کالا و خدمات به سراسر جهان صادر کنند. وی افزود کالاهای ایرانی با کیفیت هستند و به همین علت به بازار 145 کشور جهان صادر شده است. وی افزود شرکت های ایرانی همچنین در بیش از 40 کشور جهان فعال هستند و در زمینه های سدسازی و ساخت نیروگاه برق تخصص دارند.
دکتر فواد زمکحل که ریاست انجمن روسای شرکت های لبنانی را برعهده دارد در این دیدار بر اهمیت بازار و موقعیت راهبردی ایران برای سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت ایران بازار مصرف خیلی خوبی دارد و مهم است که ما بتوانیم در این بخش همکاری خوبی با ایران داشته باشیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: