ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

17:36 | مه18 تهران

افتتاح دفتر تجاری فرانسه در تهران

تاریخ: 06:07, 22-09-2015.

تهران. سه شنبه، 22 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 31 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری،
استفان لو فول، وزیر کشاورزی و ماتیاس فکل، وزیر مشاور تجارت خارجی فرانسه روز دوشنبه دفتر  تجاری فرانسه  در تهران را به منظور کمک به شرکت های فرانسوی متمایل به حضور در ایران افتتاح کردند.
بنا بر این گزارش، لو فول، اعلام کرد افتتاح این دفتر از عزم حمایت فرانسه از شرکت ها و عزم راهبردی طولانی مدت در زمینه حضور اقتصادی فرانسه در ایران حکایت دارد.
ماتیاس فکل هم اعلام کرد دفتر تجاری فرانسه که در محوطه سفارت فرانسه مستقر است یکی از اهرم های دیپلماسی اقتصادی فرانسه و نشانه قوی عزم کار بلند مدت با احترام به ایران است.
وی توصیه کرد این دفتر به شرکت های کوچک و متوسط توجه ویژه داشته باشد.
لو فول که سخنگوی دولت فرانسه نیز است و فکل، در راس هیئتی حدود 150 نفره از رؤسای شرکت های فرانسوی از جمله گروه های بزرگ فرانسوی به ایران سفر کرده اند و تا چهارشنبه در تهران حضور خواهند داشت.
بر اثر تحریم های بین المللی تحمیل شده به تهران بعد از سال 2006 به علت برنامه هسته ای بحث انگیز خود مبادلات فرانسه و ایران دو شریک سنتی از چهار میلیارد یورو در سال 2004 به 500 میلیون دلار در سال 2013 رسیده است.
اما دستیابی به توافق تاریخی بین ایران و قدرت های بزرگ از جمله فرانسه در تابستان امسال دورنمای جدیدی را در زمینه اقتصادی باز کرده است.
در این توافقنامه لغو تحریم های در ازای تعهد تهران برای چشم پوشی از ساخت سلاح هسته ای پیش بینی شده است.
ایران با جمعیت حدود 80 میلیون نفر و در اختیار داشتن منابع نفتی و گازی بعد از امضای این توافقنامه در 14 ژوئیه نظرها را متوجه خود کرده و رقابت بین هیئت های اقتصادی و تجاری اروپایی را سبب شده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: