ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:08 | مه18 تهران

ديدار اميرعبداللهيان با معاون وزير دارايی آفريقای جنوبی

تاریخ: 10:09, 21-09-2015.

تهران. دوشنبه، 21 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 30 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، آقای جوناس معاون وزیر دارایی و خزانه داری آفریقای جنوبی که در صدر هیات مالی از جمهوری اسلامی ایران دیدن می کند، در دیدار با معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه این کشور در خصوص رایزنی هایی که با مقامات ایرانی انجام داده است گزارشی ارائه کرد.
بنا بر این گزارش، به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، در این دیدار معاون وزیر دارایی آفریقای جنوبی گفت کشورش برای روابط با جمهوری اسلامی ایران اهمیت زیادی قائل است به همین دلیل با هیاتی از کارشناسان مالی، بیمه، بانکی و سرمایه گذاری به ایران آمده است تا مسیر همکاری های بیشتر تجاری و اقتصادی بین دو کشور را هموار کند.  
امیرعبداللهیان که ریاست ایرانی کمیته سیاسی پیگیری اجرای توافقات کمیسیون مشترک عالی بین جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی را بر عهده دارد هم گفت: کسانی که در دوران تحریم با ما بوده اند در دوران پساتحریم از جایگاه ویژه ای برخوردارند و آفریقای جنوبی یکی از این کشورهاست.  
وی از شتاب گرفتن روند مثبت روابط بین دو کشور ظرف چند ماه اخیر ابراز خرسندی کرد و افزود: برای توسعه مناسبات با کشوری که مردم ما آن را بنام نلسون ماندلا قهرمان صلح و آزادی می شناسند هیچ محدودیتی نداریم .

به اشتراک گذاشتن اخبار: