ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

2:07 | مه01 تهران

با ميانجی‌گری ايران آتش بس در سه منطقه سوريه به اجرا درآمد

تاریخ: 09:03, 21-09-2015.

تهران. دوشنبه، 21 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 30 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، آتش بس در الزبدانی، کفریا و الفوعه سوریه با میانجی گری ایران به اجرا درآمده است.
بنا بر این گزارش، به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه گفته است تلاش هایی برای برقراری آتش بس در این مناطق جریان دارد و احتمالاً ظرف چند ساعت آینده این تلاش ها نتیجه خواهد داد. امروز منابع رسانه ای از توقف حملات به کفریا و الفوعه و همچنین توقف عملیات ارتش سوریه در الزبدانی خبر داده اند.
منابع آگاه می گویند طرف های ایرانی و طرف های موسوم به احرار الشام در ترکیه تماس کامل و مثبتی با یکدیگر دارند و سعی دارند به پایداری اوضاع کمک کنند. دمشق و تهران در خصوص این موضوع آشکارا با یکدیگر در تماس هستند و ولید المعلم نیز در این خصوص سخن گفته است. اوضاع حاکی از آن است که مذاکرات پیشرفت داشته اما هنوز نتیجه علنی نداشته است اما می توان گفت آتش بس از صبح دیروز آغاز شده است تا کمک های انسان دوستانه و پزشکی به این مناطق ارسال شود و احتمال دارد که این آتش بس گسترش یابد و برخی مناطق شمال سوریه و غرب دمشق را نیز در بر گیرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: