ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

6:43 | مه01 تهران

ظریف از آژانس خواست پرونده اتهامات علیه ایران مختومه کند

تاریخ: 08:02, 21-09-2015.

تهران. دوشنبه، 21 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 30 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیروز به اتفاق هیات همراه با وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.
بنا بر این گزارش، در این مذاکرات دو طرف درباره ابعاد و روند اجرایی شدن نقشه راه مورد توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی تبادل نظر کردند.
دکتر ظریف در این مذاکرات خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران طی سال های گذشته همکاری خوب و فعالی در مسیر شفاف سازی برنامه هسته ای خود داشته است و انتظار می رود با پایان مذاکرات، پرونده طولانی اتهامات بی اساس در خصوص ابعاد غیر صلح آمیز برنامه هسته ای ایران مختومه شود.
وزیر امور خارجه ایران در این دیدار با تاکید بر اراده جدی ایران برای تداوم همکاری های فیمابین ابراز امیدواری کرد روند همکاری های آتی ایران و آژانس برخی گمانه های منفی در افکار عمومی ایران درباره این نهاد تخصصی بین المللی و جایگاه حرفه ای آن را بطور کامل مرتفع سازد.
آقای آمانو ضمن توصیف برجام به عنوان آزمونی برای دیپلماسی جهانی، سفر خود به تهران را در مسیر تقویت همکاری فیمابین توصیف کرد.  
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی با ابراز امیدواری به اینکه این سفر در چارچوب تعامل فیمابین مفید و کمک کننده باشد. برنامه و تقویم کاری آژانس در جهت اجرایی شدن برجام را تشریح کرد.
دو طرف در این مذاکرات برخی تحولات متعاقب پایان مذاکرات هسته ای و حصول برجام در صحنه بین المللی را مرور کردند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: