ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

16:22 | مه01 تهران

ظريف با معاون وزير خارجه ژاپن ديدار کرد

تاریخ: 06:56, 21-09-2015.

تهران. دوشنبه، 21 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 30 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، کنتارو سونواورا، معاون وزیر امور خارجه ژاپن بعدازظهر دیروز با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.
بنا بر این گزارش، به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه ایران، ظریف در این دیدار با اشاره به مناسبات گسترده بین جمهوری اسلامی ایران و ژاپن خاطرنشان کرد: شرایط ایجاد شده پس از برجام زمینه را برای توسعه بیش از پیش مناسبات اقتصادی میان دو کشور فراهم کرده و ژاپن با سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف قادر است به موقعیت و جایگاه قبلی اقتصادی خود در ایران بازگردد.
وزیر خارجه در ادامه بر همکاری در زمینه‌های منطقه‌ای تاکید کرد و گفت: در دیدار وزیر امور خارجه ژاپن از جمهوری اسلامی درخصوص موضوعات منطقه‌ای گفتگو خواهیم کرد.
وی در خصوص دیدار آینده نخست وزیر ژاپن با رئیس جمهور ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل تصریح کرد: این ملاقات مناسبات دو کشور را بیش از پیش توسعه خواهد داد.
کنتارو سونواورا، معاون وزیر امور خارجه ژاپن نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران کشوری بزرگ و زیباست و بسیار خوشحالم که در حال دیدار از این کشور هستم.
وی افزود: ژاپن اهمیت زیادی به روابط با جمهوری اسلامی قائل است و امیدواریم بتوانیم مناسبات اقتصادی دو کشور را افزایش دهیم.
معاون وزیر امور خارجه ژاپن در ادامه اظهار داشت: در سفر وزیر امور خارجه ژاپن به ایران درباره موضوعات مختلف از جمله مبارزه با داعش و چگونگی برقراری صلح و ثبات در منطقه گفتگو خواهیم کرد.
در پایان این دیدار، کنتارو سونواورا پیام کتبی وزیر امور خارجه ژاپن را تسلیم آقای ظریف کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: