ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

17:17 | مه01 تهران

ابراز امیدواری ظریف به جدیت آمریکا در اجرای تعهداتش

تاریخ: 04:48, 21-09-2015.

تهران. دوشنبه، 21 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 30 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر امور خارجه ایران گفت: سخنان مقامات امریکایی پس از برجام کمکی به اعتماد از دست رفته ملت ایران به دولت امریکا نکرده است.
بنا بر این گزارش،‌ آقای ظریف در نشست مشترک خبری با همتای هلندی خود با اشاره به سفر وزیر خارجه هلند به ایران تصریح کرد  :روابط ما با هلند و کشورهای اروپایی تاریخی است که البته در برهه هایی دچار مشکلاتی شده است.
وی خاطر نشان کرد: عمده این مشکلات به اشاره و رفتار تحت تاثیر امریکا و سیاست های تحریم های فرامرزی غیرعادلانه و غیرقانونی بر می گردد.
ظریف گفت: مشکل ما با امریکایی ها بی اعتمادیی است که مردم و دولت جمهوری اسلامی به دولت امریکا دارند و در ماه های گذشته به ویژه پس از توافق برجام ، مقامات امریکایی از جمله در داخل کشورشان برای راضی کردن افکار عمومی، سخنانی گفته اند که کمکی به بازگرداندن این اعتماد از دست رفته ملت ایران به امریکا نکرده است.
وی افزود: امیدواریم دولت امریکا در اجرای توافق با جدیت به تعهدات خود عمل کند تا از این مسیر بتواند مقداری از اعتماد از دست رفته را جبران کند و نوع جدیدی از برخورد با جمهوری اسلامی ایران را نشان دهد.
وزیر امور خارجه ایران ابراز امیدواری کرد با گسترش روابط ایران و هلند و فرانسه و اتحادیه اروپا گام های بیشتری برای همکاری منطقه ای و حل معضلات بین المللی برداشته شود.
وزیر امور خارجه هلند نیز در ادامه نشست خبری با اشاره توافق ایران با 1+5 گفت: با اجرای این توافق می توان اطمینان حاصل کرد که ایران و دیگر کشورها بتوانند با هم مشارکت کنند تا شاهد روابط بیشتری بین اتحادیه اروپا و هلند با ایران باشیم.
آقای کوئندرس افزود: روابط ما با ایران تاریخی طولانی دارد که نمونه آن در زمینه های فرهنگی است بنابراین می توانیم روابط را در زمینه های سیاسی و اقتصادی گسترش دهیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: