ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

11:41 | مه01 تهران

آمانو درچارچوب اجرای نقشه راه از پارچين بازدید کرد

تاریخ: 02:41, 21-09-2015.

تهران. دوشنبه، 21 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 30 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیروز در بیانیه ای اعلام کرد: یوکیا آمانو امروز علاوه بر دیدار با مقامات ایرانی، در چارچوب اجرای نقشه راه از پارچین بازدید کرد.
بنا بر این گزارش، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی هم عصر دیروز از بازدید یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از پارچین در ادامه سفر یک روزه خود به ایران خبر داد و گفت: آمانو در این بازدید، از برخی نقاط کارگاهی این مجموعه که ادعاهای واهی در خصوص آنها مطرح بود، به ویژه روند تعمیر و بازسازی جاده دسترسی به سد ماملو در جوار پارچین که در اثر بارندگی‌های اخیر نشست کرده است نیز دیدن کرد.
در ادامه بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آمده است: یوکیا آمانو امروز 20 سپتامبر در تهران با حسن روحانی رئیس‌جمهور، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد و همچنین دیداری با اعضای پارلمان ایران داشت.
این بیانیه می افزاید: گفتگوها با مقامات ارشد ایرانی بر ادامه اجرای نقشه راه به منظور حل همه موضوعات باقی مانده گذشته و حال متمرکز بود از این رو به عنوان بخشی از اجرای نقشه راه، مدیرکل به همراه ترو وارجورانتا، رئیس اداره امور پادمان از سایت پارچین بازدید کرد.
این نهاد بین‌المللی همچنین اعلام کرد: مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین در دیدارهایش با مقامات ارشد ایران درباره موضوعات مربوط به تدابیر راستی آزمایی و نظارت تحت مفاد برنامه جامع اقدام مشترک صحبت کرده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: