ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:20 | مه01 تهران

تاکيد مقام آلمانی بر حل بحران سوریه با مشارکت ايران و روسيه

تاریخ: 01:31, 21-09-2015.

تهران. دوشنبه، 21 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 30 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری،
ولفگانگ ایشینگر رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ از دولت آلمان خواست تا کنفرانسی بین المللی را درباره اوضاع خاورمیانه با شرکت ایران و روسیه برگزار کند.
بنا بر این گزارش، ایشینگر که از دیپلمات های کهنه کار و سرشناس آلمانی به شمار می رود در مصاحبه با مجله فوکوس با بیان این مطلب تاکید کرد: نه استقبال گسترده از موج آوارگان به اروپا و نه تشدید مقررات کنترل مرزی هیچیک در دراز مدت نمی تواند راه حلی برای معضل هجوم آوارگان به اروپا باشد.
وی افزود: چرا ما نباید به دنبال سازماندهی و برگزاری کنفرانسی بزرگ در خصوص مشکل پناهجویان و آوارگان از خاورمیانه باشیم تا برای پایان دادن به رنج و آلام این آوارگان و جلوگیری از ورود میلیونها انسان که از خاورمیانه به سمت اروپا هجوم آورده اند، تدابیر لازم اتخاذ و برای این معضل چاره اندیشی شود.
ایشینگر با تاکید بر این که این گردهمایی باید در قالب یک کنفرانس کمک کنندگان  برگزار شود گفت: جامعه بین المللی باید نشستی برای تبیین ساختار امنیتی نوین در منطقه خاورمیانه برگزار کند.
وی تصریح کرد نباید فراموش کنیم که حل وفصل مناقشات کنونی در سوریه شاید تنها با همکاری مشترک با مسکو و تهران امکان پذیر باشد و البته همه نیروهای منطقه ای باید در این کنفرانس مشارکت و همکاری داشته باشند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: