ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

2:25 | مه01 تهران

ایران راه های ارتباط با آسیای میانه را هموارتر می کند

تاریخ: 07:56, 18-09-2015.

تهران. جمعه، 18 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 27 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، با حضور وزیر راه و شهرسازی ایران، عملیات اجرایی ساخت تونل ‌های ارتفاعات الله‌ اکبر شهرستان درگز آن کشور آغاز شد.
بنا بر این گزارش، عباس آخوندی دیروز در مراسم آغاز ساخت این طرح گفت: تونل‌ های ارتفاعات الله اکبر دروازه ورود به آسیای میانه است و امکان تبادلات فرهنگی میان ایران و آسیای میانه را فراهم می ‌کند.
او ادامه داد: اتصال به تاجیکستان، ترکمنستان و قزاقستان و ارتباط با آسیای میانه از مهمترین آثار این طرح است.
وزیر راه و شهرسازی ایران با بیان اینکه ارتفاعات الله اکبر جزو مرتفع‌ترین نقاط ایران است، افزود: قصد داریم دو سوی این کوه را با تسهیلات بیشتری به یکدیگر متصل کنیم.
آخوندی یکی از مولفه‌ های اقتصاد مقاومتی را توسعه مسیر های ترانزیتی دانست و گفت: مذاکراتی با مسئولان گمرک و مسئولان کشور ترکمنستان در حال انجام است زیرا آن ‌ها علاقه زیادی به استفاده از گمرک لطف‌آباد دارند، در کنار آن می ‌توان توسعه گمرک لطف ‌آباد را هم در دستور کار قرار داد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی ایران هم در خصوص جزئیات این طرح گفت: این طرح شامل سه تونل است که تونل نخست 325 متر، تونل دوم 211 متر و تونل سوم که بزرگترین تونل ایران است 3 هزار و 545 متر طول دارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: