ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

5:09 | مه01 تهران

رئیس پارلمان عراق خواستار مشارکت با ایران برای مبارزه با تروریسم شد

تاریخ: 06:42, 18-09-2015.

تهران. جمعه، 18 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 27 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق گفت: ایران و عراق می توانند نهادی منطقه ای برای مواجهه با تروریسم تشکیل دهند .
بنا بر این گزارش، به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی، سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق تصریح کرد: عراق نیاز به کمک در زمینه مبارزه با تروریسم و داعش دارد. ما به شخصیت ها قدرت ها و کشورهایی که به تحقق صلح ، امنیت و انسجام عراق کمک کنند نیاز داریم . ترکیب اجتماعی عراق به گونه ای است نیازمند وحدت و یکپارچگی است. بر این اساس من اعتقاد دارم هیچ مانعی برای فعالیت ایران در عراق نیست. ما باید با کشورهای همسایه خود همکاری داشته باشیم. ما نباید از نقش ایران در مبارزه با تروریسم غافل شویم و با این کشور برای مبارزه با تروریسم همکاری کنیم. عراق نمی تواند بدون دوستان خود به جنگ با تروریسم برود. گفته می شود برخی کشورها نظیر قطر، عربستان، ترکیه و ایران با تروریست ها همکاری دارند. این مسئله موضع رسمی ما نبوده و ما کاری به این ادعاها نداریم .
وی افزود: ما به کشورهای مختلف، نظیر اردن، قطر، عربستان سعودی، ترکیه و ایران نیاز داریم و هرکدام از این کشورها به نحوی در بستر سیاسی عراق فعالیت آشکار دارند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: