شکست سنای آمریکا برای سد کردن توافق هسته ای با ایران

تاریخ: 06:07, 18-09-2015.

تهران. جمعه، 18 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 27 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری،
دموکرات های مجلس سنای امریکا روز پنج شنبه برای سومین بار سد راه طرحی شدند که هدف از آن رد کردن توافق هسته ای ایران بود و به این ترتیب بزرگترین دستاورد سیاست خارجی شش سال ریاست جمهوری باراک اوباما را رقم زدند و راه را برای اجرای این توافقنامه هموار کردند.
بنا بر این گزارش، مجلس سنا که تحت کنترل جمهوریخواهان قرار دارد با 56 رای در مقابل 42 رای نتوانست به شصت رای لازم در این مجلس یکصد عضوی برای پیشبرد این طرح دست یابد و تمام دموکرات های این مجلس به جز چهار نفر از این توافق هسته ای که در ماه ژوئیه اعلام شد حمایت کردند.
با در نظر گرفتن اینکه قرار نیست در این هفته رای گیری دیگری در مجلس سنا انجام شود رای گیری روز پنج شنبه این نکته را تضمین کرد که کنگره قطعنامه ای را در رد این توافقنامه که اجرای آن را از طریق حذف توانایی اوباما برای لغو اکثر تحریم های امریکا علیه ایران فلج می کرد تصویب نخواهد کرد.
قطعنامه کنگره امریکا در رد این توافق باید تا نیمه شب پنجشنبه در هر دو مجلس سنا و نمایندگان تصویب می شد و در صورتی که اوباما آن را وتو نمی کرد به اجرا درمی آمد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: