ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

19:22 | مه19 تهران

گفتگوی آفريقای جنوبی برای ساخت پالایشگاه و واردات نفت از ايران

تاریخ: 03:53, 18-09-2015.

تهران. جمعه، 18 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 27 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون وزیر انرژی آفریقای جنوبی گفت شرکت های نفت در این کشور اکتبر آینده برای گفتگو درباره ازسرگیری واردات نفت خام با مسئولان ایرانی دیدار خواهند کرد.
لغو تحریم های بین المللی بر ضد ایران احتمالاً بزودی آغاز می شود و این درحالی است که تهران و غرب روابط خود را ازسر گرفته اند که می تواند راه امضای قراردادهای تجاری میلیاردها دلاری را باز کند.
ایران زمانی بزرگترین صادر کننده نفت به آفریقای جنوبی بود و روزانه حدود 380 هزار بشکه نفت به این کشور صادر می کرد.
بنا بر این گزارش، تمپیسلی ماگولا معاون وزیر انرژی آفریقای جنوبی گفت: قرار است مسئولان ایرانی اکتبر آینده به آفریقای جنوبی سفر کنند و این فرصتی را برای گفتگو با شرکت های نفتی به وجود می آورد.
وی افزود آفریقای جنوبی قصد ساخت یک پالایشگاه نفت را دارد که در آن از نفت خام ایران استفاده خواهد شد و در کنار تاسیسات مایع کردن گاز شرکت پتروسا در خلیج موسل کار خواهد کرد.
وی اضافه کرد: قصد ساخت یک پالایشگاه را داریم و عملاً مذاکرات در خصوص ایجاد مشارکت را آغاز کرده ایم و شرکت دولتی پتروسا در خصوص کمک تهران برای ساخت نیروگاه مایع کردن گاز توافق کرده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: