ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

19:28 | مه19 تهران

کری از تصميماتی اساسی ایران برای تغيير مسير خبر داد

تاریخ: 01:57, 18-09-2015.

تهران. جمعه، 18 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 27 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر با طرح این ادعا که تحریم ها ایران را به پای میز مذاکره کشاند، تصریح کرد ایران تصمیماتی اساسی برای تغییر مسیر خود در بخش هسته ای اتخاذ کرد.
بنا بر این گزارش، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی در پاسخ به سئوالی مبنی بر تهدیدات هسته ای کره شمالی و تهدید آمریکا علیه ایران در صورت نقض مفاد توافقنامه هسته ای گفت: ایران تصمیماتی بنیادین اتخاذ کرد که نشان می دهد این کشور می خواهد مسیر خود را تغییر دهد.
وی افزود: پایان دادن به انزوای ایران در جهان برای این کشور مهم تر از پیگیری برنامه تسلیحات هسته ای است.
وزیر امور خارجه آمریکا گفت: موضع ما کاملاً روشن است. ما هرگز نخواهیم پذیرفت که کره شمالی به کشور دارنده سلاح های هسته ای تبدیل شود. همین موضع را در قبال ایران هم اعلام کرده ایم.
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه گفت: ایران اکنون تصمیم متفاوتی اتخاذ کرده است. کیم جونگ اون و کره شمالی چنین تصمیمی را اتخاذ نکرده اند. بنابراین ما با همکاری گروه شش جانبه و دیگر همپیمانانمان در جهان به فشارها بر کره شمالی ادامه خواهیم داد تا این کشور درک کند تا زمانی که به تعهدات بین المللی خود پایبند نباشد نمی تواند گامی به جلو بردارد.
وزیر امور خارجه آمریکا گفت: تحریم هایی که از حمایت های گسترده ای برخوردار بودند باعث شدند که ایران یک تصمیم مهم اتخاذ کند. ممکن است برای وادار کردن کره شمالی به اتخاذ چنین تصمیمی به بیش از تحریم ها نیاز داشته باشیم زیرا این کشور تقریباً از اقتصاد مشروع برخوردار نیست با این حال ما با چین، روسیه، کره جنوبی، ژاپن و دوستان مان در مناطق دیگر جهان گفتگو می کنیم تا بتوانیم راهکاری مسالمت آمیز و دیپلماتیک برای کره شمالی بیابیم که همه قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را که با هدف تاثیرگذاری بر رفتار آن تصویب شده اند نقض کرده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: