ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:44 | مه19 تهران

تصویب حضور ورزش ايران در منطقه آسيای میانه

تاریخ: 09:49, 17-09-2015.

تهران. پنج شنبه، 17 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 26 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، درخواست ایران برای انتقال از منطقه غرب آسیا به آسیای مرکزی دیروز در نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا با حداکثر آرا مورد موافقت و تصویب قرار گرفت.
بنا بر این گزارش، مدیر روابط عمومی کمیته ملی المپیک در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ضمن اعلام این مطلب گفت: در نشست شورای المپیک آسیا در اردیبهشت ماه در تهران درخواست رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک ایران مبنی بر قرابت فرهنگی این کشور با کشورهای آسیایی مرکزی و انتقال آن از آسیای غربی به مرکزی مورد استقبال شیخ احمد الفهد الصباح رئیس شورای المپیک آسیا قرار گرفت چرا که این امر بدون تردید بنفع ورزش این کشور ومنطقه خواهد بود.
محمود عبداللهی افزود: در همان زمان شیخ احمد الفهد الصباح رئیس شورای المپیک آسیا، اشاره داشت که این درخواست در اولین فرصت در نشست شورای المپیک آسیا در عشق آباد ترکمنستان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی افزود: به همین جهت روز گذشته در نشست هیات رئیسه این درخواست رسماً اعلام شد و مورد موافقت اعضای هیات رئیسه قرار گرفت و امروز نیز در نشست هیات اجرایی مطرح گردید تا کشورهای آسیایی در این باره نظر نهایی خود را مبنی بر انتقال ایران از منطقه غرب آسیا به آسیایی مرکزی اعلام کنند.
عبداللهی خاطر نشان کرد: بدون تردید حضور ایران و افغانستان در میان کشورهای آسیای مرکزی باعث رشد و بالندگی هر چه بیشتر کشورهای این منطقه و 5 عضو دیگر آن خواهد شد و امیدورایم شاهد حضور قدرتمندانه از سوی این کشورها در بازی های قاره ای و کلیه رقابت های جهانی باشیم.
مدیر روابط عمومی کمیته ملی المپیک همچنین گفت: بدین ترتیب ایران و افغانستان در کنار 5 کشور قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان کشورهای منطقه آسیای مرکزی را تشکیل می دهند.
وی در پایان گفت: بی شک خروج ما از منطقه غرب آسیا به سود ما خواهد بود، چرا که با توجه به اینکه در این منطقه ایران تنها کشور غیر عرب زبان بود، همواره از اتحاد این کشورها در زمینه های مختلف از گرفتن میزبانی گرفته تا مباحث داوری در دیدارهایی که با این کشورها رقابت داشتیم ضرر می کردیم و حالا می توانیم با حضور در منطقه آسیای میانه که کشورهای کمی هم در آن حضور دارند در بین این کشورها شرایط بهتری برای ورزش ایران رقم بزنیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: