ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

23:49 | ژوئن30 تهران

رشد 400 درصدی گردشگران انگلیسی برای سفر به ایران

تاریخ: 23:32, 23-07-2014.

تهران. چهار شنبه 23 جولای 2014 میلادی برابر با 1 مرداد 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، نشریه انگلیسی دیلی میل با اعلام اینکه بازار گردشگری ایران در انگلیس با استقبال 400 درصدی روبرو شده است، نوشت: ایران هم اکنون شاهد علاقه روزافزون گردشگران بریتانیایی است
به گزارش دیلی میل، «مایکل پولمن» مدیر بازاریابی موسسه Wild Frontiers واقع در جنوب لندن، که اخیرا از سفر ایران به انگلستان بازگشته این سفر را با واژه «شگفت انگیز» توصیف می کند و می افزاید: ایران واقعا سرزمینی جالب با تاریخی کهن و آثار شگفت انگیز معماری و مساجد تاریخی بود. 
وی افزود: اما چیزی که بیش از هرچیز سبب شگفتی من شد، مردم ایران بود که به گرمی و دوستانه در هرجا که رفتیم ما را احاطه کرده و علاقه مند به گفت وگو با ما بودند.
او یادآور شد هیچ گونه حضور محسوس یا نظارت آشکاری از سوی پلیس مشاهده نکردیم. 
دیلی میل با اشاره به رشد 400 درصدی در بازار گردشگری ایران در میان مسافران بریتانیایی نوشته است: ایران هم اکنون شاهد علاقه روزافزون گردشگران بریتانیایی است که حتی قوانین ایران در زمینه الزام به پوشش زنان و ممنوعیت مصرف الکل آنها را از سفر به این کشور دلسرد نمی کند. در شرایطی که تا دو سال پیش ایران تنها به مقصدی برای گردشگران ماجراجو مبدل شده بود.
او می گوید: با روی کارآمدن رئیس جمهوری جدید درایران وایجاد روابط خارجی ملایم تر، مردم بیشتری نسبت به سفر به ایران احساس امنیت می کنند. به گفته او تعداد متقاضیان همچنان رو به افزایش است. 
او یادآور شده که با توجه به اینکه درحال حاضر هیچ پرواز مستقیمی میان ایران و انگلستان وجود ندارد، مسافران ناگزیرند در استانبول یا دبی توقف کرده و پرواز خود را به سوی ایران تغییر دهند.
به گزارش روز سه شنبه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گزارش دیلی میل درادامه می افزاید: شرکت گردشگری 
Wild Frontiers در بروشورهای خود درباره ایران این کشور را با این عبارت معرفی کرده است: ایران، کشوری جذاب که بیش از هر کشوری درجهان، درباره اش دچار سوءتفاهم شده ایم. ایران کشوری است که تصور شما درباره آن انباشته از پیش فرض های کلیشه ای وعمدتاً غلط و اشتباه است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: