ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:55 | سپتامبر23 تهران

به زودی، بهره برداری از 40 بیمارستان در ایران

تاریخ: 21:04, 24-10-2014.

تهران. جمعه، 24 اکتبر 2014 میلادی برابر با 2 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، در ایران تا پایان سال خورشیدی 40 بیمارستان به بهره برداری می رسد.
بنابراین گزارش، دکتر سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی ایران در جمع خبرنگاران افزود: البته کمبود نیروی انسانی مشکلی جدی برای وزارت بهداشت است و در این راستا امیدواریم مجلس و دولت اعتباری ویژه را در سال 94 برای این موضوع در نظر بگیرند.
وی با اشاره به این که بعد از اجرای طرح تحول سلامت، مراجعه بیماران در مراکز درمانی دولتی بیشتر شده است، اضافه کرد: در این شرایط اگر چه از نظر تعداد تخت و امکانات در بیمارستان‌ها عقب هستیم اما به بیماران باید احترام گذاشته شود.
دکتر هاشمی، با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه بهداشت گفت: در حاشیه شهرها جمعیتی بالغ بر 9 میلیون نفر زندگی می‌کنند. در نظر داریم سیمای سلامت خانواده‌ها در حاشیه شهرها را ثبت و خدمات اولیه را برای این افراد تامین کنیم. ضمن این که خدماتی از قبیل بهداشت محیط، بهداشت خانواده و دیگر خدمات در خانه‌های بهداشت ارائه خواهد شد.
وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به این که ویروس ابولا بسیاری از دولت ها را به چالش کشانده است، خاطر نشان کرد: ما در ایران آمادگی نسبی برای مقابله با این بیماری داریم ضمن این که تجهیز آزمایشگاه ویژه بیماری ابولا برای وزارت بهداشت در دست اقدام است.
وزیر بهداشت با بیان این که نظام بهداشتی ایران هوشیار است و وضع این بیماری را رصد می‌کند، گفت: در مورد بیماری کرونا ویروس نیز به جز ابتلای 5 مورد در کرمان، مربوط به ماه های گذشته، مورد دیگری از کرونا ویروس در ایران نداشتیم.
دکتر هاشمی، در ادامه با بیان این در حال حاضر حدود 40 هزار تخت اعصاب و روان کمبود داریم، ابراز امیدواری کرد، مجلس در این زمینه هم اعتبار قابل توجهی را لحاظ کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: