ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

16:39 | جولای07 تهران

سازمان حفاظت محیط زیست ایران مهلت خودروسازان برای به کارگیری استاندارد یورو 4 را تمدید نمی کند

تاریخ: 17:55, 13-07-2014.

تهران. یکشنبه، 13 جولای 2014 میلادی برابر با 22  تیر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. هادی سلطانی. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ایران مهلت خودروسازان برای ارتقای محصولات خود به استاندارد یورو 4 را تمدید نخواهد کرد.
معصومه ابتکار، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست روز یکشنبه گفت: بر اساس مصوبه دولت، خودروسازان موظفند تا اول شهریورماه سال جاری محصولات خود را با استاندارد یورو 4 تولید کنند و این زمان تعیین شده تمدید نمی شود.
وی گفت: اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست برای تولید و توزیع بنزین با استاندارد یورو 4 موفقیت آمیز بوده است و از ابتدای سال جاری تاکنون همواره شاهد هوایی سالم و پاک در کلان شهر تهران بودیم به جز در مواردی که به علت ریزگردها هوا در شرایط ناسالم قرار گرفت.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: مهلت تعیین شده برای خودروسازان هم تمدید نمی شود زیرا خودروی غیر استاندارد نقش بسزایی در آلودگی هوا دارد.
اکنون در 4 کلان شهر تهران، کرج، اراک و تبریز بنزین با استاندارد یورو 4 توزیع می شود و بر اساس برنامه زمان بندی شده تا پایان سال جاری بنزین یورو 4 در شهرهای اصفهان، شیراز، مشهد و اهواز نیز توزیع خواهد شد.
کارشناسان معتقدند بیشترین علت آلودگی در شهرها منابع متحرک مانند خودروها هستند و بر اساس مصوبه هیأت دولت خودروها باید بر اساس استاندارد یورو 4 تولید شوند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: