ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

14:51 | ژوئن30 تهران

اجرا شدن طرح ايران برای سوريه پس از رايزنی با روسيه

تاریخ: 04:52, 16-09-2015.

تهران. چهارشنبه، 16 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 25 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون عربی افریقایی وزیر امور خارجه ایران گفت : طرح سیاسی جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل بحران سوریه پس از رایزنی با مقامات روسیه در روزهای آینده، وارد مراحل اجرایی می شود.
بنا بر این گزارش، حسین امیرعبداللهیان در گفتگو با خبرنگاران درباره جزئیات این طرح افزود: این طرح در سفر ماه گذشته آقای ظریف به دمشق به آقای بشار اسد ارائه شد و او از دیدگاه های سازنده ایران استقبال و با ارائه برخی پیشنهادهای سازنده با آن برخورد کرد.
وی گفت: توافق کرده ایم که راجع به جزئیات این طرح با تیم وزارت خارجه سوریه گفتگوهای بیشتری داشته باشیم اما در خصوص چارچوب و مفاد اصلی آن به توافق رسیده ایم.
امیرعبداللهیان تمرکز بر نقش مردم ، ایجاد نشدن خلاء قدرت در سوریه، مبارزه با تروریسم ، کمک به آوارگان و ارسال کمک های انسان دوستانه را از ویژگی های طرح سیاسی جمهوری اسلامی برای حل و فصل بحران سوریه برشمرد.
وی افزود: ما این طرح را کمک کننده به طرح سازمان ملل متحد می دانیم و در مشورت های مستمر با دبیرکل سازمان ملل و نماینده ویژه اش در امور سوریه تلاش داریم زمینه اجرای آن را با استفاده از ساز و کارهای سیاسی بیش از گذشته فراهم کنیم .
امیرعبداللهیان گفت‌: آنچه اهمیت دارد این است که در خروجی طرح ایران، این مردم سوریه هستند که تصمیم می گیرند و بر مبنای توافقاتی که صورت خواهد گرفت شاهد سوریه ای امن و آرام خواهیم بود تا مردم بتوانند برای ‌آینده کشورشان تصمیم بگیرند.
وی افزود: بر این اساس گروه های معارض معتقد به راهکار سیاسی برای مشارکت در آینده سیاسی سوریه فرصت می یابند و در عین حال تروریست ها در سوریه فرصتی برای رشد نخواهند داشت و مبارزه جدی با تروریسم آغاز می شود .
معاون وزیر امور خارجه با ردّ القای عقب نشینی ایران از مواضع گذشته در خصوص سوریه، هر طرح سیاسی واقع بینانه درباره این کشور را مبتنی بر عناصری شامل مردم سوریه، مبارزه جدی و واقعی با تروریسم و مخالفت با ایجاد خلاء قدرت در این کشور برشمرد.
امیرعبداللهیان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به نقش آقای بشار اسد به عنوان رئیس جمهور سوریه در وحدت ملی این کشور و مبارزه با تروریسم توجه جدی دارد.
.

به اشتراک گذاشتن اخبار: