ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:24 | ژوئن30 تهران

چين رآکتور آب سنگين اراک را بازطراحی می کند

تاریخ: 03:11, 16-09-2015.

تهران. چهارشنبه، 16 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 25 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر امور خارجه چین از بازطراحی رآکتور آب سنگین اراک خبر داد .
بنا بر این گزارش، وانگ یی در کنفرانس خبری در جمع خبرنگاران همچنین از حمایت کشورش در راستای اجرای توافق جامع هسته ای و گسترش همکاری های پکن - تهران در زمینه های انرژی، طراحی و بازسازی کمربند جاده ابریشم و همکاری های اقتصادی خبر داد.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره نقش چین در اجرایی شدن برنامه توافق جامع هسته ای ایران و گروه 1+5 گفت: چین برای منع گسترش سلاح های هسته ای و ایجاد صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه، در روزهای آینده برای اجرای توافق هسته ای رایزنی های گسترده ای را با کشورهای 1+5 خواهد داشت.
وزیر امور خارجه چین افزود: همه طرف ها باید به تعهدات خود در قبال ایران عمل کنند و ما هم روی اصول برابر و مساوی اصرار داریم زیرا در صورت تحقق این مهم، همه نگرانی ها برطرف خواهد شد.
وانگ یی گفت: چین در جریان مذاکرات هسته ای نقش سازنده ای را ایفا کرده است .
وزیر امور خارجه ایران هم با اشاره به روابط بسیار عمیق و گسترده ایران و چین در حوزه های مختلف از مشارکت چین در حوزه بازطراحی آب سنگین اراک استقبال کرد.
محمد جواد ظریف افزود: معتقدیم با اجرای برجام و رفع موانع غیرقانونی علیه همکاری با جمهوری اسلامی ایران، روابط ایران و چین بیش از گذشته تقویت شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: