ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

14:19 | مه19 تهران

اتاق های بازرگانی ایران و اوکراین تفاهم نامه همکاری امضا کردند

تاریخ: 04:02, 15-09-2015.

تهران. سه شنبه، 15 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 24 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، تفاهم نامه توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و اوکراین به امضای روسای اتاق های بازرگانی دو کشور رسید.
بنا بر این گزارش، حذف مالیات های مضاعف، کاهش بروکراسی های اداری در صدور ویزای تجاری و همکاری در حوزه زیرساختی از مفاد این تفاهم نامه است.
محسن جلال پور رئیس اتاق بازرگانی،‌ صنایع، معادن و کشاورزی ایران در حاشیه امضای این تفاهم نامه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه تبادل هیئت های تخصصی و محدود میان دو کشور کارآیی بهتری خواهد داشت، گفت: مبادلات تجاری دو کشور حدود 700 میلیون دلار است که در آینده نزدیک به دو میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.
وی افزود: البته برای ارتقای روابط تجاری و اقتصادی دو کشور اجرایی شدن تعرفه ترجیحی میان دو کشور مدنظر است که هم اکنون درحال رسیدگی تخصصی است.
آقای گنادی چیژیکوف رئیس اتاق بازرگانی اوکراین نیز در حاشیه امضای این تفاهم نامه گفت: با 80 نفر از صاحبان صنعت و فعالان تجاری در ایران حضور یافتیم که این حضور باتوجه به آغاز شرایط جدید در اقتصاد ایران، به نفع توسعه روابط دو کشور خواهد بود.
وی با بیان اینکه تفاهم نامه امضاشده میان روسای اتاق های بازرگانی دو کشور در توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور نقش موثری خواهد داشت، افزود: حضور ما در ایران درازمدت خواهد بود و دفتر اتاق بازرگانی اوکراین را در ایران دایر خواهیم کرد.
گنادی چیژیکوف گفت: در حوزه هایی مانند حمل و نقل، انرژی، پتروشیمی، ماشین سازی، هواپیماسازی و واگن سازی آماده همکاری با ایران هستیم و مطمئنیم که ایران با استفاده از شرایط جدید اقتصادی، آماده پیشرفت است.
وی افزود: علاوه بر همکاری شرکت های بزرگ اوکراینی با طرف های ایرانی، شرکت های متوسطی نیز در اوکراین وجود دارند که توانسته اند به خوبی خود را به دنیا معرفی کنند و به دنبال همکاری مطمئن هستند از این رو در جمع ما تعدادی زیادی از این شرکت ها برای همکاری با طرف های ایرانی حضور دارند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: