ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

6:03 | مه20 تهران

پیشرفت مطالعات اکتشافی برای اورانيوم خام در ایران

تاریخ: 07:55, 14-09-2015.

تهران. دوشنبه، 14 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 23 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: مطالعات اکتشافی برای اورانیوم خام در ایران به خوبی پیش می رود اما درحال حاضر اعلام هرگونه کشفیات خیلی زود است.
بنا بر این گزارش، کمالوندی این اظهارات را در گفتگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و یک روز پس از آن بیان کرد که خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (ایرنا) به نقل از علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد "کشفیات" اخیر باعث شده است ایران درمورد ذخایر خود اطمینان خاطر پیدا کند و به زودی معدنی جدید به بهره برداری خواهد رسید.
کشف اورانیوم خام که می توان آن را تصفیه و سوخت هسته ای تولید کرد، باعث خودکفاتر شدن برنامه هسته ای مورد مناقشه ایران خواهد شد و نگرانی ها را در میان آنهایی افزایش خواهد داد که گمان می کنند هدف از برنامه هسته ای این کشور دستیابی به توانایی ساخت بمب (هسته ای) است. این در حالی است که ایران چنین ادعاهایی را رد می کند و تاکید دارد فعالیت های هسته ای این کشور صرفاً اهداف صلح آمیز مانند تولید برق و کاربردهای پزشکی را دنبال می کند.
کمالوندی تصریح کرد: آقای صالحی گفته است تحقیقات اکتشافی هوایی در سراسر کشور به خوبی پیش می رود و نتایج آن امیدوارکننده است. البته پس از تحقیقات هوایی، کار تحقیقات زمینی آغاز خواهد شد.
وی گفت: اگرچه تلاش ها در این زمینه به خوبی پیش می رود اما برای اعلام نتایج و تحلیل نهایی باید تا پایان عملیات اکتشاف هوایی و زمینی در سراسر کشور منتظر بمانیم.
صالحی روز یکشنبه اعلام کرد ایران 63 درصد از اکتشاف هوایی در سراسر کشور را انجام داده و امیدوار است این کار را پس از چهار سال کامل کند.
کاوشگرهای معدنی اغلب پیش از آغاز اکتشافات گسترده تر زمینی، تحقیقات هوایی گسترده ای را به منظور یافتن مناطقی انجام می دهند که امید به کشف اورانیوم در آنها وجود دارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: