ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

2:41 | مه20 تهران

سفير ايران در يمن جهت رایزنی درباره اوضاع يمن در تهران بسر می برد

تاریخ: 08:36, 14-09-2015.

تهران. دوشنبه، 14 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 23 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن گفت: گروه های یمنی در چارچوب طرح 7 ماده ای درصدد دستیابی به سازوکاری برای ایجاد حکومت توافق ملی در این کشور هستند.
سید حسین نیکنام که با رادیو تلویزیون جمهوری اسلامی ایران گفتگو می کردافزود: مذاکراتی که پس از اجلاس ژنو میان گروه های یمنی صورت گرفت به عمان منتقل شد و گروه های یمنی در مسقط مشغول مذاکره اند.
وی اضافه کرد: قرار است گروه های یمنی این مذاکرات را در مرحله دیگری به انجام برسانند تا وضع خاصی را که به علت حملات عربستان سعودی ایجاد شده است به پایان برسانند و نوعی وفاق میان گروه های سیاسی برای تشکیل دولت آینده به انجام برسانند.
سفیر ایران در یمن همچنین درباره جزئیات طرح هفت ماده ای برای مذاکرات گروه های یمنی گفت: گفته می شود این طرح از جانب انصارالله و حزب کنگره ارائه شده و مبنای گفتگو با حکومت یمن در ریاض است و نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن در حال تکمیل کردن آن است.
سید حسین نیکنام گفت: این بخشی از مذاکرات و طرحی بود که در چارچوب گفتگوهای ژنو میان گروه های یمنی انجام شد و اکنون در حال بازبینی و بررسی بیشتر است تا بتوانند بر اساس آن به سازوکاری برای مذاکرات گروه های یمنی و تشکیل حکومت توافق ملی دست یابند.
وی، پذیرش قطعنامه 2216 شورای امنیت، پایان حملات به یمن، لغو محاصره این کشور و آزادی ربوده شدگان و بازداشت شدگان را بخش هایی از طرح هفت ماده ای گفتگوی گروه های یمنی برشمرد.
سید حسین نیکنام تأکید کرد: هیچ گروه غیریمنی نمی تواند در مذاکرات سیاسی مشارکت حقیقی داشته باشد و تمام گروه های یمنی خواستار توافق در چارچوب مذاکرات یمنی ـ‌ یمنی هستند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن با رد خبر بازگشت کامل به تهران گفت: برای سفری چند روزه جهت رایزنی با مسئولان وزارت امور خارجه درباره اوضاع یمن به تهران آمده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: