ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:30 | مه17 تهران

آمادگی ايران برای تشكيل جبهه مشترك مبارزه با تروريسم

تاریخ: 01:14, 14-09-2015.

تهران. دوشنبه، 14 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 23 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر امور خارجه ایران در نشست خبری مشترک با همتای برزیلی خود در پاسخ به سئوال خبرنگار المیادین درخصوص آینده منطقه و سوریه گفت: همواره آماده تشکیل یک جبهه مشترک برای مبارزه با تروریسم در منطقه بوده‌ایم.
بنا بر این گزارش، محمدجواد ظریف افزود: همانطور که پیشنهاد آقای روحانی رئیس جمهور در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در دو سال گذشته بر یک حرکت جهانی علیه افراط، تروریسم و خشونت مبتنی بود و به نوعی پیش‌بینی واقع‌گرایانه از شرایط خطرناکی بود که امروز منطقه و جهان با آن روبروست.
وی گفت: همچنین در زمینه همکاری‌های منطقه‌ای، به همسایگان و کشورهای منطقه پیشنهاد کردیم که باب گفتگو و تفاهم را باز کنند و در مقابل خطرهای مشترکی که وجود دارد با هم متحد شوند.
ظریف خاطرنشان کرد: معتقدم که گروه های افراطی و تکفیری برای همه کشورهای منطقه خطری جدی محسوب می شوند.
وزیر امور خارجه گفت: بهتر است که این کشورها به آینده خود و آینده مردمان خود فکر کنند و براساس آن یک ائتلاف مشترک را در مقابل این خطر منطقه‌ای و جهانی تشکیل دهند.
ظریف افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد که با کشورهای منطقه همکاری کند و براساس آن یک همکاری جدی منطقه ای را شکل دهد که با آمادگی، همراهی و همفکری عمل کند.
وزیر امور خارجه ایران تأکید کرد: باید گذشته‌ها کنار گذاشته شود و به سمت آینده پیش برویم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: