ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

3:19 | مه21 تهران

دفاع سران انگليس، فرانسه و آلمان از موافقتنامه هسته ای با ايران

تاریخ: 07:35, 11-09-2015.

تهران. جمعه، 11 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 20 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سران انگلیس، فرانسه و آلمان روز پنج شنبه در حالی از موافقتنامه هسته ای ماه ژوئیه بین ایران و قدرت های جهان دفاع کردند که بحث در کنگره آمریکا به علت مخالفت شدید قانونگذاران جمهوریخواه با این موافقتنامه داغ شده است.
بنا بر این گزارش، براساس موافقتنامه 14 ژوئیه بین ایران و شش قدرت جهان یعنی آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان تحریم ها علیه ایران در ازای اعمال محدودیت هایی بر برنامه هسته ای این کشور لغو خواهد شد. محدودیت ها علیه برنامه هسته ای ایران دست‌کم برای مدت یک دهه ادامه خواهد داشت.
دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در مقاله ای که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد با قاطعیت از موافقتنامه هسته ای ایران دفاع کردند.
سران این سه کشور اروپایی اعلام کردند کنگره آمریکا این هفته درباره حمایت از این موافقتنامه رای گیری خواهد کرد. این لحظه ای مهم است. این یک فرصت مهم در زمانی است که جهان با یک بلاتکلیفی روزافزون روبرو است و نشان می دهد که دیپلماسی چه دستاوردی می تواند داشته باشد.
آنها افزودند دو سال مذاکرات دشوار و جامع، موافقتنامه ای را درپی داشت که همه راه های احتمالی دستیابی ایران به سلاح هسته ای را در ازای کاهش تدریجی تحریم های هسته ای علیه این کشور مسدود می سازد.
سران آلمان، فرانسه و انگلیس در مقاله خود نوشتند این موافقتنامه بر پایه اعتماد یا این فرض استوار نیست که ایرن 10 یا 15 سال آینده ممکن است چگونه باشد. ایران از مشوق های قوی برای خودداری از فریبکاری برخوردار است.
اگر ایران موافقتنامه به دست آمده را نقض کند ، تحریم ها علیه این کشور با حال سابق بازخواهد گشت.
مرکل ، اولاند و کامرون تاکید کردند: ما اطمینان داریم که این موافقتنامه پایه و اساسی برای حل دائم مناقشه برسر برنامه هسته ای ایران است. به همین علت است که ما خواستار آغاز اجرای کامل این موافقتنامه هستیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: