ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

10:41 | مه21 تهران

ساخت مجتمع پتروشيمی و فولاد مکران چابهار آغاز شد

تاریخ: 04:13, 11-09-2015.

تهران. جمعه، 11 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 20 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ساخت مجتمع پتروشیمی و فولاد مکران دیروز با حضور وزیر دفاع، وزیر صنعت، معدن و تجارت و مشاور عالی رئیس جمهور ایران در امور مناطق آزاد آن کشور آغاز شد.
بنا بر این گزارش، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه اجرای این طرح ها در راستای تبدیل چابهار به قطب سوم پتروشیمی کشور است، گفت: در صدد هستیم تا با استفاده از فناوری های روز دنیا، پسماندهای ناشی از مجتمع پتروشیمی و فولاد چابهار تصفیه و برای فضای سبز استفاده شود.
نعمت زاده همچنین از آغاز عملیات اجرایی کارخانه لاستیک سازی در شمال سیستان و بلوچستان تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: مناقصه اجرای این طرح، انجام و پیمانکار و محل احداث نیز مشخص شده است.
سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش پشتوانه توسعه در سواحل مکران را فراهم می کند، گفت: اجرای طرح های پتروشیمی و فولاد در سواحل جنوبی سیستان و بلوچستان، موجب افزایش امنیت پایدار، اشتغالزایی و سرمایه گذاری خواهد بود.
مدیر عامل شرکت ایمیدرو گفت: عملیات ساخت کارخانه فولاد مکران چابهار در زمینی به مساحت 300 هکتار طی سه مرحله به مدت 30 ماه به همت مهندسان بومی و داخلی انجام می شود.
کرباسیان گفت: برای تامین مواد اولیه این کارخانه، 30 هزار کیلومتر مربع کار اکتشافی انجام خواهد شد.  
وی افزود: در مرحله نخست این طرح، یک واحد تولید آهن اسفنجی به روش احیاء مستقیم با ظرفیت یک میلیون و 600 هزار تن در سال راه اندازی می شود که زمینه اشتغال 16 هزار نفر را به صورت مستقیم در استان فراهم می کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: