ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

2:14 | مه21 تهران

آمادگی اتريش برای کمک به بازسازی زيرساخت‌های ايران

تاریخ: 05:46, 10-09-2015.

تهران. پنج شنبه، 10 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 19 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر اقتصاد اتریش گفت: ما قادریم ضمن همکاری با ایران در رابطه با حفاظت از محیط زیست، به بازسازی و توسعه زیرساخت‌های این کشور نیز کمک کنیم.
بنا بر این گزارش، میتل لنر، وزیر اقتصاد اتریش، درپی برگزاری صبحانه کاریِ روز چهارشنبه با همتای ایرانی اش در تهران در جمع خبرنگاران، در حالی که طیب‌نیا، وزیر امور اقتصاد و دارایی ایران در کنارش بود، حاضر شد و گفت: به نظر من، دو کشور ایران و اتریش در گذشته بهترین همکاری‌ها را با یکدیگر داشته‌اند.
وی افزود: اکنون که توافق وین به دست آمده است، به عقیدهِ ما، آینده‌ی خوبی در انتظار ما است و می‌توانیم تشریک مساعی میان خود را افزایش دهیم که برای هر دو طرف  می‌تواند در آینده شرایط برد- برد را دربر داشته باشد.
خبرنگار: چگونه اتریش در نظر دارد با سایر کشورهای اروپایی که خواهان تجارت با ایران هستند، رقابت کند؟
میتل لنر در پاسخ خبرنگاری که پرسید چگونه اتریش در نظر دارد با سایر کشورهای اروپایی که خواهان تجارت با ایران هستند، رقابت کند؟ گفت: اتریش تجربیاتی قوی در حوزه محیط زیست، منابع تجدید پذیرِ انرژی و همچنین سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی دارد و ما امیدواریم که این تجربیات، منجر به بهترین همکاری‌ها میان دو کشور شود.
وی تأکید کرد: این برای توسعه‌ی زیرساخت‌های ایران موقعیتی خوب است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: