ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

2:43 | مه21 تهران

اعلام آمادگی آفريقای جنوبی برای از سر گيری واردات نفت از ايران

تاریخ: 03:27, 10-09-2015.

تهران. پنج شنبه، 10 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 19 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، یک مقام بلندپایه آفریقای جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد در صورتی که تحریم های ایران بر اساس توافق ماه ژوئیه لغو شود این کشور واردات نفت از ایران را سریعاً از سر خواهد گرفت.
بنا بر این گزارش، به نقل از رویترز، ایران روزگاری بزرگترین تامین کننده نفت آفریقای جنوبی بود و این کشور که دارای بزرگترین اقتصاد صنعتی قاره آفریقاست با 380 هزار بشکه در روز دومین وارد کننده بزرگ نفت از ایران بود.
نومایندیا امفکتو معاون وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی در این باره گفت: ما سرگرم مذاکره ایم و در انتظار زمانی هستیم که واردات نفت از ایران را به طور کامل از سر بگیریم. اگر راهی قانونی برای انجام اینکار برایمان فراهم شود و موانع موجود برطرف شود همین فردا واردات نفت را از سر خواهیم گرفت.
وی افزود: نتیجه کار به این بستگی دارد که این مذاکرات با چه سرعتی پیگیری شود تا ما بتوانیم قرارداد خرید نفت را امضا کنیم.
ایران و شش کشور قدرتمند جهان 14 ژوئیه در مورد لغو تحریم های ایران در مقابل کاهش بلند مدت برنامه هسته ای این کشور به توافق رسیدند.
یک روز پس از آن دولت آفریقای جنوبی اعلام کرد هرگز با اعمال تحریم علیه ایران موافقت نکرده است و شرکت های نفتی این کشور از تحریمی که بر صادرات نفت ایران قرارداده شده است زیان سنگینی متحمل شده اند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: