ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

3:40 | مه20 تهران

ايران خواستار توسعه همكاری های راهبردی با اتريش است

تاریخ: 07:18, 09-09-2015.

تهران. چهارشنبه، 9 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 18 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، قائم مقام معاون صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: با وجود فشار تحریم های اقتصادی و سیاسی ایران توانست با تکیه بر نیروی جوان و خلاق در تمام زمینه های اقتصادی، صنعتی فرهنگی و هنری پیشرفت کند.
بنا بر این گزارش، سید طاهر طاهری در دیدار هیئت تجاری و اقتصادی اتریش با بیان اینکه ایران به دنبال توسعه همکاری های بلندمدت و راهبردی با کشورهای دوست مثل اتریش است افزود:‌ ایران دارای مزیت های زیادی برای توسعه همکاری ها با دیگر کشورهاست که برخورداری از نسل جوان تحصیل کرده از جمله مهمترین این مزیت هاست.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران با این سرمایه انسانی بالا و منابع طبیعی فراوان بهترین گزینه برای سرمایه گذاران اتریشی است .
طاهری گفت: سفر هیئت های صنعتی و اقتصادی مثل اتریش به ایران برای همکاری ها گویای این واقعیت است که ایران می تواند یک شریک راهبردی باشد.
وی افزود:‌ صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، صنایع نساجی، مصالح ساختمانی، صنایع خودرو، صنایع الکترونیک، صنایع فولاد و پتروشیمی و لوازم خانگی می تواند زمینه خوبی برای توسعه همکاری ها باشد.
قائم مقام معاون صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال گذشته تجارت کالاهای صنعتی ما از موازنه خوبی برخوردار بود به طوری که سهم کالاهای ساخته شده وارداتی از کل واردات حدود 15 درصد بود.
طاهری افزود:‌ در شرایط جدید پسا تحریم محور همکاری ها در قالب انتقال دانش فنی، سرمایه گذاری و خدمات مشترک است.
وی گفت:‌ دیدگاه ها نسبت به ایران تغییر کرده و ما آماده همکاری در خصوص صنایع، معاون، تجارت، سرمایه گذاری و امور زیربنایی هستیم.
قائم مقام معاون صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود:‌ ایران با ارائه بازارهای داخلی به سرمایه گذاران خارجی متقابلاً خواستار صادرات کالاهای ساخته شده مشترک به بازارهای آنهاست .

به اشتراک گذاشتن اخبار: