ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

4:45 | مه20 تهران

اتريش خواستار نقش دادن به اسد، ايران و روسيه براي مبارزه با داعش شد

تاریخ: 05:18, 09-09-2015.

تهران. چهارشنبه، 9 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 18 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر امور خارجه اتریش روز سه شنبه گفت غرب برای مبارزه با گروه تروریستی داعش باید بشار اسد رئیس جمهور سوریه و هم پیمانانش یعنی ایران و روسیه را نیز مشارکت دهد.
بیشتر کشورهای غربی تاکید دارند که برای بازگشت صلح به سوریه، اسد باید قدرت را ترک کند ولی ایران و روسیه اعلام کرده اند اسد بخشی از راه حل سوریه است. این اختلاف باعث شده است تلاش ها برای پایان دادن به جنگ داخلی چهار ساله سوریه به جایی نرسد.
بنا بر این گزارش، سباستین کورتس در جریان سفری رسمی به تهران به خبرنگاران گفت: ما برای این منظور به یک رویکرد مشترک و عملگرایانه نیازمند هستیم که مشارکت دادن اسد در مبارزه علیه تروریسم داعش را نیز شامل می شود. به نظر من اولویت، مبارزه با تروریسم است. این امر بدون حضور قدرت هایی نظیر روسیه و ایران میسر نخواهد بود.
برخی مقامات اتحادیه اروپا ماه هاست در گفتگوهای خصوصی خود به این مسئله اشاره می کنند که زمان آن است که برای مبارزه با داعش، ارتباط بیشتری با دمشق برقرار شود ولی کمتر مقام غربی به صورت علنی درباره این مسئله صحبت کرده اند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: