ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

6:03 | مه20 تهران

ايران و مکزيک بر همکاری های دوجانبه در حوزه انرژی تاکيد کردند

تاریخ: 04:28, 09-09-2015.

تهران. چهارشنبه، 9 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 18 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، جمهوری اسلامی ایران و مکزیک بر لزوم همکاری های دوجانبه در موضوعات مورد علاقه از جمله انرژی و نیروی انسانی تاکید کردند.
بنا بر این گزارش، در دیدار بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران و آلفونسو ناوارته پریدا وزیر کار و رفاه اجتماعی مکزیک که دیروز در کوشک مهمانسرای وزارت نفت برگزار شد، دوطرف خواهان گسترش روابط اقتصادی و تجاری و بهره گیری از تجربیات یکدیگر در موضوعات مورد علاقه شدند.
وزیر کار مکزیک که به دعوت علی ربیعی همتای ایرانی خود به آن کشور سفر کرده است همچنین، با اشاره به تجربیات ایران در حوزه انرژی خواهان همکاری بیشتر شرکت های ایرانی و مکزیکی در این حوزه شد که با استقبال وزیر نفت ایران روبرو شد.
وزیر نفت ایران هم با تشریح شرایط صنعت نفت آن کشور بعد از اعمال تحریم های یکجانبه غرب و بازسازی و توسعه میادین نفتی و گاز کشورش بدست متخصصان ایرانی، تاکید کرد: در شرایط بعد از لغو تحریم ها، این روند ادامه خواهد یافت و طرف های خارجی تنها با مشارک با شرکت های ایرانی می توانند در طرح های نفت و گاز، پالایش و پتروشیمی آن کشور مشارکت داشته باشند.
مکزیک به عنوان یکی از کشورهای مطرح در زمینه صادرات نفت خام، با وجود اینکه عضو سازمان کشورهای تولید کننده نفت (اوپک) نیست، با توجه به افت قیمت جهانی نفت، از این موضوع متضرر شده است.
مجموع ذخایر نفت اثبات شده مکزیک تا سال 2007 حدود 12.5 میلیارد بشکه برآورد شده بود و این کشور در یک دهه گذشته روزانه بین 1.8 تا 3.5 میلیون تن نفت خام تولید کرده است.
مهمترین میدان نفتی مکزیک میدان کانتارل است که در خلیج مکزیک واقع شده و یکی از بزرگترین میادین نفتی جهان است.
شرکت نفتی دولتی مکزیک (پمکس) هم به عنوان بزرگترین شرکت مکزیک و دومین شرکت بزرگ آمریکای جنوبی در سال 2012 حدود 129 میلیارد دلار درآمد کسب کرد و در حال حاضر هزاران نیروی انسانی متخصص و نیمه متخصص را در اختیار دارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: