ازدواج اولويت هفتم جوانان ایران

تاریخ: 03:07, 09-09-2015.

تهران. چهارشنبه، 9 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 18 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ازدواج اولویت هفتم جوانان ایران بشمار می رود.
بنا بر این گزارش، مدیر کل دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ایران دیروز در ارومیه گفت: نظر سنجی های به عمل آمده نشان میدهد هم اکنون ازدواج اولویت هفتم جوانان ایرانی محسوب می شود.
محمود اسماعیلی مطلق افزود: در این نظر سنجی که در میان جوانان اجرا شده اولویت های دیگری نظیر اشتغال و تحصیل قبل ازدواج قرار دارد که نشان از نبود توجه به تشکیل خانواده در میان نسل جوان است .
وی با شاره به اینکه در حال حاضر بیش از 11 میلیون دختر و پسر در ایران در آستانه ازدواج قرار دارند تصریح کرد: بخش قابل توجهی از آنان نیز در حال پشت سر گذاشتن سن مناسب ازدواج و باروری هستند.
اسماعیل مطلق با اشاره به افزایش بسیار زیاد سن ازدواج در کشور گفت: هم اکنون متوسط سن ازدواج پسران به 26 و 7 ماه و متوسط سن ازدواج دختران به 23 و 4 ماه رسیده که برای افزایش میزان باروری این ارقام باید حداقل 2 سال کاهش یابند.
این مسئول با اشاره به کاهش نگران کننده میزان باروری در کشور در 30 سال گذشته اضافه کرد: در سال جاری متوسط میزان باروری ایرانیان برای هر زوج رقم 1 و8 است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: