ايران در عمان نیروگاه و سد می سازد

تاریخ: 01:10, 09-09-2015.

تهران. چهارشنبه، 9 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 18 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر نیروی ایران گفت: ایران در عمان علاوه بر نیروگاه، سد نیز خواهد ساخت.
بنا بر این گزارش، حمید چیت چیان دیروز بعد از دیدار با وزیر شوراهای منطقه‌ای و منابع آب عمان در جمع خبرنگاران افزود: به تناسب مسئولیت مهمان امروز مسایل مورد بحث در مورد آب بود نه برق.
وی با اشاره به اینکه شرکت های ایرانی سابقه ساخت نیروگاه در عمان را دارند و در قبال آن تجارب موفقی نیز به دست آوردند، گفت: در جلسه امروز قرار شد کمیته فنی تشکیل شود تا درباره جزئیات زمینه های همکاری مطالعه بیشتری انجام شود.
چیت چیان ادامه داد: براین اساس شرکت های ایرانی در زمینه احداث سدهای مورد نیاز عمان و مدیریت منابع آب، مطالعات آب و تجارب و قوانین و مقررات آب همکاری می کنند.
وی گفت: قرار است شرکت های ایرانی به بررسی این موضوع ها در عمان بپردازند و سپس
عقد قرارداد شود.
وزیر نیرو در زمینه استفاده ایران از تجارب عمان در زمینه آب شیرین کن ها نیز افزود: عمان
مانند دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس از آب شیرین کن استفاده می کند و ما نیز می توانیم در این زمینه با این کشور همکاری کنیم.
وزیر شوراهای منطقه ای و منابع آب کشور عمان نیز دیروز در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز موضوع های مختلفی در زمینه آب از جمله احداث سدها، خطوط انتقال آب و مطالعه در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
احمدبن محمد الشحی تاکید کرد: علاوه بر همکاری دو وزارتخانه تمایل داریم شاهد حضور بخش خصوصی ایران در حوزه آب کشور عمان هم باشیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: