ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:09 | جولای02 تهران

برقراری پرواز مستقیم ایران و اسپانیا و گسترش همکاری های اقتصادی

تاریخ: 06:00, 08-09-2015.

تهران. سه شنبه، 8 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 17 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر عمران و ترابری اسپانیا از عقد قرارداد برای ایجاد پروازهای مستقیم میان ایران و اسپانیا خبر داد.
بنا بر این گزارش، خانم آنا پاستور در همایش فعالان اقتصادی ایران و اسپانیا گفت:  پروازهای مستقیم میان ایران و اسپانیا روابط تجاری، اقتصادی و تبادل گردشگران را تقویت خواهد کرد.
وزیر عمران و ترابری اسپانیا افزود: این کشور دارای بهترین زیرساخت ها و 12 هزار کیلومتر اتوبان و بزرگراه است ضمن این که سومین کشور اروپایی در برخورداری از بنادر دریایی است که این ویژگی ها امکان می دهد اسپانیا بتواند در بازسازی زیرساخت های ایران سهیم باشد.
خانم پاستور گفت: طرح های تعریف شده برای حوزه راه آهن و ریل در ایران بویژه ساخت هزار کیلومتر راه آهن و همچنین توسعه مترو و فرودگاه می تواند از اولویت های همکاری مشترک ایران و اسپانیا باشد و شرکت های اسپانیایی از این فرصت مهم استفاده خواهند کرد.
آقای تروئه رئیس افتخاری اتاق بازرگانی ایران نیز در این همایش از فعالان اقتصادی، صنعتی و تجاری اسپانیا خواست با شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در ایران بتوانند سهم بیشتری در اجرای توافق نامه اتاق های بازرگانی ایران و اسپانیا داشته باشند که برای سال های 2016 تا 2019 هدف گذاری شده است.
همچنین آقای مونتینا نایب رئیس کنفدراسیون کارفرمایی اسپانیا با بیان این که 2 میلیون شرکت اسپانیایی را تحت پوشش داریم گفت: بنا داریم در ایران سرمایه گذاری های مشترک انجام دهیم.
وی با بیان این که تا سال 2010 حجم مبادلات ایران و اسپانیا 2 میلیارد یورو بود گفت:  به دلایل مختلف از جمله تحریم ها حجم مبادلات دو کشور کاهش یافت اما از آنجا که ایران یکی از باثبات ترین کشورهاست و از منابع غنی و نیروی انسانی متخصص برخوردار است می توانیم همکاری های خود را با ایران در حوزه زیرساخت ها بویژه ترن های باسرعت بالا، انرژی های تجدیدپذیر، محیط زیست، خودروسازی، اتوماسیون، بیوفناوری و پزشکی ارتقاء دهیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: